Manufraktur 

Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 1985, 3', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz

Manufraktur, sinema için her zaman bir zemin olan mekâna dair hareket olgusu üzerine bir buluntu film. Bir yarış arabasının her şeyi ezip geçmekle tehdit eden lastiklerinden kısa sekanslar "film anlatısı" boyunca dolaşır ve çerçevenin çeşitli noktalarında tekrar belirir. Böylece "olaylar" giderek daha karmaşık ve "tehlikeli" hale gelir. Ancak yalnızca film malzemesi çarpışır.

 

Parallel-Space: Inter-View

Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 1992, 19', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz

Parallel Space: Inter-View video kamera ile değil fotoğraf makinesi ile üretildi. Filmde mekânın ortaya çıkan iki yarısı içerik açısından yorumlanıyor: erkek ve kadının, şimdiki zaman ve hafızanın, izleyici ve sanatçının, bakan ve görülenin paralel ama ayrı dünyaları olarak. Bir arada olma çabası ve arayış içindeki bakış ile dünya arasındaki mesafe üzerine bir film.

 

Happy-End

Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 1996, 11', DCP, renkli
Diyalogsuz

Happy-End’in görüntüleri, 1960'lar ve 70'lerde hayatlarını kayda alan Viyanalı bir çift tarafından kaydedilmiştir. Bu görüntüler, kameranın eylemin doğal bir parçası olduğu çeşitli kutlamaların neşeli bir belgeselidir. İlk bakışta filmdeki görüntülerin yoğunlaşması kısmen istemsiz katılımcılarla beraber bir komedi gibi görünür. Ancak açıkça görülen kaygısızlık ve yaşam sevinci o kadar bulaşıcıdır ki onlara gülmek yerine sadece onlarla birlikte gülebilirsiniz. Aynı zamanda film, uzun zaman önce ölmüş çift için bir ağıttır. Yumurta likörü ve tatlı çöreklerinin arasında insan varlığının geçiciliği kendini gösterir. Happy-End özü itibariyle bir trajikomedidir.

 

Coming Attractions

Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 2010, 25', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz

Coming Attractions, reklam filmlerinin deneme çekimlerini görüntü ve montajla sanatsal bir oyuna dönüştüren avangart bir buluntu filmdir. Bölünmüş ekranlar ve manipüle edilmiş negatif görüntüler aracılığıyla avangart sinema tarihi üzerine bir düşünce dünyası ortaya çıkarır. Tscherkassky, resim, müzik ve film teorisinden unsurları mizahi ve incelikli bir şekilde on bir bölümde harmanlar. Film, sevgi dolu ayrıntılar ve absürt kaynak malzemelerle çekim sürecinin tekrarlarını ve saçmalıklarını gösterir. Coming Attractions, sinemanın (bilinçli veya bilinçsiz) hataları ve cazibeleri üzerine neşeli ve kaygısız bir şiirdir.

 

The Exquisite Corpus

Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 2015, 19', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz

Film, başlangıçta karanlık sularda süzülen yelkenlide çıplak bir çiftle başlar. Kahramanlarımız, ıssız sahilde uyuyan güzel bir kadınla karşılaşır. Dördüncü dakikadan itibaren bir patlama yaşanır: Titreşen, titreyen görüntüler, pozitif-negatif parıltılar, üst üste bindirmeler ve kararmalar filmi şekillendirir. The Exquisite Corpus, bulunmuş film materyallerini (uzun metrajlı filmlerden amatör ve pornografik filmlere kadar) ve kayıp reklam çekimlerini, analog ve elle hazırlanmış bir eser haline getirir. Hipnotik ezgiler, egzotik motifler ve buluntu müzikleri ekleyerek Tscherkassky'nin büyüleyici şehvet ve baştan çıkarma vizyonunu pekiştirir. Biçim ve stil ile transa benzer mizahi bir oyun, duyular için erotik bir simülasyon ortaya çıkar.

 

Gösterimler yönetmenin katılımıyla gerçekleşecektir.

Avangardın Rüyası: Peter Tscherkassky ve Eve Heller ile Retrospektif

Şiirsel Manipülasyonlar

Avangardın Rüyası: Peter Tscherkassky ve Eve Heller ile Retrospektif

İmgenin Kırılımı

Avangardın Rüyası: Peter Tscherkassky ve Eve Heller ile Retrospektif

Sinematik Katmanlar

Portmantoda Olağan Dedikodular

Portmantoda Olağan Dedikodular

 Dört bölümlük “Söylenen Şeyler” yazı serisinin ikinci bölümde evin portmantosunda yolları kesişen eşyaların dedikodusuna kulak misafiri oluyoruz…

Motiflerin Hatırlattıkları

Motiflerin Hatırlattıkları

İslam sanatlarında öne çıkan motifler, taşıdıkları sembolik anlamlarla bugünkü üretimleri şekillendirmeye devam ediyor. Kütahya çinilerinde görülen bitkisel bezemeler ve geometrik desenler hem vazo, sürahi gibi seramik objelerde hem de mimari süslemelerde kullanılıyor.

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı.