Get Ready
Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 1999, 2', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz
Sinemanın hem tembellik hem de çılgınlık adına temel bir araç olduğunu kanıtlamak için buluntu görüntülerin bir revizyonu olan bu kısa filmin altmış saniyeye bile ihtiyacı yok. Tscherkassky'nin ürettiği görüntülerin tamamında büyük miktarda adrenalin bulunuyor.
L'Arrivée
Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 1997, 3', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz
L’Arrivée sinemasal sürece dair avangart bir yansımadır. Perde ve ışığın başlangıçtaki saflığından yola çıkarak görsel ve işitsel bozulmalarla bir oyun gelişir. Tscherkassky, Terence Young'un Mayerling filminden alınan malzemeyi manipüle eder, rengi yok eder ve CinemaScope görüntüsünü çarpışan, histerik bir diziye dönüştürür. Görüntüler birbirine karışır, pozitifler negatife döner ve film izleri olayların içine düşer. L’Arrivée, film medyumuna ve onun değişken gerçekliklerine dekonstrüktivist bir övgüdür.
Outer Space
Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 1999, 10', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz
Outer Space, bir korku filminin önsezilerini irdeliyor: gece vakti çarpık bir ev, kesik sesler ve boğuk müzikler eşliğinde genç bir kadın eve giriyor. Hollywood görüntülerine dayanan film, Barbara Hershey'i kare kare yeniden kurgulanmış dramatik bir yorumla gösteriyor. Tscherkassky, görüntüleri ve mekânları birleştirerek tanıdık olanı kötü bir rüyaya yabancılaştırıyor. Yabancılar ise kadrajın dışından içeriye giriyor ve montaj paniğe kapılıyor. Outer Space film imgesinin sınırlarını aşıyor ve film projeksiyonunu kendinden geçme noktasına kadar delip geçiyor. Bir avangart sinema şoku, bir arızalar cehennemi ama bununla beraber hayal bile edilemeyecek bir güzellik.
Dream Work
Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 2001, 11', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz
Dream Work, derin uyku evresinde geçen siyah beyaz bir CinemaScope filmidir. Bir kadın bir eve girer, şehvetle kıyafetlerini çıkarır – o zaten film için hem nesne hem de öznedir. Uykuya daldığında, filmin derinliklerine gömülür ve film de onun içine işler. Tscherkassky'nin imge imge kopyası, beden ve filmin ayrılmaz bir şekilde birleştiği fallik bir üst üste bindirme yaratır. Uyanışın ardında rüya gizlenir, kapılar içsel bir benliğe açılır, hiçlik ise odadaki adamın arkasından çıkıntı yapar. Görüntüler ve görüntülerin izleri, psikanalitik yaklaşımları geride bırakarak kaotik bir girdapta döner ve sanatsal bir rüya haline gelir.
Instructions for a Light and Sound Machine
Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 2005, 17', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz
Film, kolayca tanımlanabilir bir kahramana sahiptir. Bu kahraman, habersizce cadde boyunca yürürken aniden bazı izleyicilerin ve yönetmenin zalim kaprislerine maruz kalır. Her ne kadar kahramanca dirense de idama mahkûm edilir ve film kopması eşliğinde sinematik bir ölüm yaşar. Ardından kahraman, gölge varlıkların diyarına, Hades'e düşer. Burada, sinematografinin yeraltı dünyasında tüm film gölgelerinin varlığını mümkün kılan talimatlarla karşılaşır. Başka bir deyişle: Kahraman, kendisinin, sinematik bir gölge varlığı olarak varoluşunun koşullarıyla karşılaşır.
Train Again
Yönetmen: Peter Tscherkassky
Avusturya, 2021, 20', DCP, siyah beyaz
Diyalogsuz
Train Again 19. yüzyıldaki algıyı hızlandırır ve bakış açısını demiryolları ve sinema aracılığıyla harekete geçirir. Film, sinemanın avangardından alıntılar yapar, cenneti ve cehennemi çağırır, apokaliptik olana yönelir. Bu karanlık oda aksiyon deneyi, binlerce gri tonunda yeraltı gişe rekorları kıran film, hem somut hem de soyut bir çılgınlık sinemasıdır. Film, saldırganlığı son aşamasında bile kırılmayan sinemanın kırılganlığına ve patlayıcı gücüne coşkulu bir övgüdür.
Gösterimler yönetmenin katılımıyla gerçekleşecektir.
Bir süredir bu denli geniş ölçekte tecrübe etmediğimiz bir salgına tanıklık ediyoruz: Covid-19. Etrafımızı birdenbire ve hızla saran, hayatımızda öncelik olarak belirlediğimiz birçok şeyin önüne geçen bu virüs, bizleri alışkanlıklarımızı yeniden düşünmeye mecbur bırakıyor.
19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz. Sergi, öncelikli olarak 19. yüzyıl resmine damgasını vurmuş bir sanatçı olan ve çoğunlukla deniz ve kentin iç içe geçtiği İstanbul’u ve Venedik’i konu alan resimleriyle bilinen Ziem’i, tüm yönleriyle tanıtmayı amaçlıyor. Blogumuz üzerinden de sanatçıyı ve sergideki eserleri incelemeye devam ediyoruz.
Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)