Avangardın Rüyası: Peter Tscherkassky ve Eve Heller ile Retrospektif

20 - 22 Eylül 2024

Pera Film, Othon Cinema ve Avusturya Kültür Ofisi iş birliği ile, Avusturyalı avangart yönetmen Peter Tscherkassky ve Amerikalı deneysel film yapımcısı Eve Heller’ı ağırlıyor.

Avusturya'nın önde gelen deneysel film yönetmenlerinden Peter Tscherkassky, Cannes Film Festivali ve Venedik Film Festivali'nde kazandığı ödüllerle uluslararası alanda üne sahip. Amerikan avangart sinemasının ikinci kuşağında yer alan Eve Heller ise “buluntu film” alanında dünyanın pek çok bölgesinde gösterimler gerçekleştirmiş bir yönetmen. İki sinemacı da rüyalar, anılar ve zamanla olan ilişkimize dair gizemli lirizm ve araştırmacı bir merak ile şekillenmiş eserler sunuyor. Esas amaçları ise, sinemanın şiirselliğine dair bir yolculuk ve bu yolculuktaki karşılaşmalarla örülü bir hayat.

İki yönetmenin tüm filmleri bu retrospektif kapsamında ilk kez Türkiye’de gösterilirken, seansların ardından yapılacak söyleşilerde Tscherkassky ve Heller İstanbul seyircisiyle ilk defa bir araya gelecek. 

Bu program kapsamındaki tüm gösterim ve etkinliklere katılım ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir. 

20 Eylül

19.00 İmgenin Kırılımı

21 Eylül

17.00 Şiirsel Manipülasyonlar

22 Eylül

15.00 Sinematik Katmanlar

Şiirsel Manipülasyonlar

Şiirsel Manipülasyonlar

İmgenin Kırılımı

İmgenin Kırılımı

Sinematik Katmanlar

Sinematik Katmanlar

Peter Tscherkassky ile Söyleşi

Peter Tscherkassky ile Söyleşi

Pera Film, Avangardın Rüyası film programı kapsamında yönetmen Peter Tscherkassky ile söyleşi gerçekleştiriyor.

Yönetmen Eve Heller ile Söyleşi

Yönetmen Eve Heller ile Söyleşi

Pera Film, Avangardın Rüyası film programı kapsamında yönetmen Eve Heller ile bir söyleşi gerçekleştiriyor.

Yönetmen Peter Tscherkassky ile Söyleşi

Yönetmen Peter Tscherkassky ile Söyleşi

Pera Film, Avangardın Rüyası film programı kapsamında yönetmen Peter Tscherkassky ile söyleşi gerçekleştiriyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.