Tabloid

  • 15 Ocak 2014 / 19.00
  • 19 Ocak 2014 / 14.00

Yönetmen: Errol Morris
ABD, 88’, 2011, renkli
İngilizce; Türkçe altyazıyla
 

Oscar ödüllü Errol Morris’in  filmi Tabloid, eski “güzellik kraliçesi” Joyce McKinney’nin kurgudan daha tuhaf maceralarını izliyor; hayallerinin erkeğine duyduğu sarsılmaz bağlılık nedeniyle McKinney dünyanın öbür ucuna gidiyor ve kendini İngiliz tabloid gazetelerinin ön sayfalarında buluyor. Joyce’un aşk ve kişisel intikam arayışı, Morris’in anlatımıyla onu silah zoruyla adam kaçırma, kelepçeli Mormonlar, acayip suç ortakları, esir modeller, sihirli iç çamaşırları ve ilahi birlikteliklerden oluşan gerçeküstü bir dünyaya sokuyor. Tümüyle çılgın bir ilişki bu. Kısmen aşk hikayesi, kısmen film noir, kısmen entellektüel bir B filmi ve çılgın bir peri masal olan Tabloid, eksantrik ve son derece karmaşık karakterlerin derin portrelerini çekerek belgesel türünü yerle bir etmeyi sürdüren bir yönetmenin, kamusal ve kişisel histeri hakkındaki taşkın düşüncelerinden oluşuyor. Morris filmde yine insanı hayrete düşüren bir portre ortaya koyuyor – romantik saplantıları ve yanılsamaları nedeniyle skandallarıyla gazetelere düşen ve kendini hayal bile edilemeyecek bir hayatın içinde bulan, inanılmaz kararlı bir kadını anlatıyor bu kez. Britney ve 24 saatlik haber döngüsünden çok önce ortaya çıkan Joyce McKinney, cinsel boyuneğmezlikle suçlanan, erkekleri tuzağına düşüren bir femme fatale olarak hüküm sürüyordu. Tabloid’le geri dönüyor ve Morris bugüne kadarki en iyi “yasak zevk” filmini yapıyor.

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

GerçekHayatta

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Yaşadığım Ev

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Kulak Ver

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Kız Manken

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Tabloid

Gerçekleri Konuşalım<br/>Belgeseller

Koşucular Kasabası

Tabloid

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu. 

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.