Taçsız Kraliçe

  • 24 Kasım 2019 / 15.00
  • 29 Kasım 2019 / 21.00

Yönetmen: Tomer Heymann
İsrail, 2011, 85', HDD, renkli
İbranice; Türkçe altyazılı

Aile, kayıp ve evsizliğin zihinsel haritası üzerine çarpıcı bir düşünsel deneyim. Film, beş kardeşin ve annelerinin iç içe geçmiş yaşamlarının on yılına, sürgün acılarının ve aile bağlarının yarattığı neşenin açtığı pencereden bakıyor. Ait olma, yer değiştirme ve eşcinsellik konularını çevreleyen siyasi çerçeveyi inceleyen film, İsrailli bir ailenin vermesi gereken zor kararları ve onları karmaşık yaşam seçimleriyle karşı karşıya kaldıkları noktalarda birleştiren güçlü bağı irdeliyor.

Seçilmiş Aileler: Tomer Heymann

Bu Beni Biraz Korkutuyor

Seçilmiş Aileler: Tomer Heymann

Kağıt Bebekler

Seçilmiş Aileler: Tomer Heymann

Sevgilimi Ben Vurdum

Seçilmiş Aileler: Tomer Heymann

Taçsız Kraliçe

Seçilmiş Aileler: Tomer Heymann

Mr. Gaga

Seçilmiş Aileler: Tomer Heymann

Şimdi Kim Sevecek Beni?

Taçsız Kraliçe

Kâhin Serenatları | Güneşe Serenatlar, Kornelia Binicewicz

Kâhin Serenatları | Güneşe Serenatlar, Kornelia Binicewicz

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin son çalma listesi Kornelia Binicewicz’in hazırladığı "Güneşe Serenatlar".

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu.