Yemek ve Cesaret: Pierre Gagnaire

Yönetmen: Paul Lacoste
Oyuncular: Pierre Gagnaire
Fransa, 52, 2008, renkli
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Pierre Gagnaire dünyada haute cuisine’in en kıdemli şeflerden biri olarak nitelendirilir; bir çok anket Paris’te kendi adını taşıyan restoranını, İspanya’daki El Bulli ve İngiltere’deki The Fat Duck ile birlikte dünyanın en iyi üç restoranı arasında gösterir. Gagnaire’in sergilediği mutfak yaratıcılığı giderek artan bir zerafet içerir, öyle ki yemekler ve menü haftadan haftaya ya da aydan aya değil, anlık ortaya çıkar, tarifler yemekler hazırlarken gelişirken bir yandan da değişir. Gagnaire’in her bir yemeğe yaklaşımı aynı bir heykeltraşın mermer bir bloğa, ya da bir ressamın tablosuna yaklaşımına benzer. Pierre Gagnaire adlı belgesel: Gagnaire’in mutfak sanatlarına eşsiz yaklaşımını değerlendirmek için onun dünyasına çıkan mutfak basamaklarının oluşturulması.

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Çocuklarımız Bizi Suçlayacak

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Bostanda Savaş ve Barış

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Hayat: Monsanto’nın Dünyası

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: İsimsiz Duygusallar

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Bras’lar Arasında

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Pierre Gagnaire

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Sarayın Tadları

Tadı Damağında<br/>Yemek ve Sinema

Yemek ve Cesaret: Bir Tat Meselesi

Pera Müzesi’nde Bir Gece

Pera Müzesi’nde Bir Gece

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.

Mütevazı Bir Evrenin Ontolojisi

Mütevazı Bir Evrenin Ontolojisi

Dört bölümlük ‘Söylenen Şeyler’ yazı serisinin sonuna geldik – bu hafta çömleğin kendisi dile geliyor, ve söyleyecek çok şeyi var!

Motiflerin Hatırlattıkları

Motiflerin Hatırlattıkları

İslam sanatlarında öne çıkan motifler, taşıdıkları sembolik anlamlarla bugünkü üretimleri şekillendirmeye devam ediyor. Kütahya çinilerinde görülen bitkisel bezemeler ve geometrik desenler hem vazo, sürahi gibi seramik objelerde hem de mimari süslemelerde kullanılıyor.