Doxobus

  • 23 Kasım 2023 / 18.00

Yönetmen: Fotos Lambrinos
Oyuncular: Tasos Palatzidis, Stelios Kapatos, Varvara Mavromati
Yunanistan, 1987, 105', DCP, renkli,
Yunanca; Türkçe, İngilizce altyazılı

Film, Bizans'ta ilk iç savaşın patlak verdiği 14. yüzyılda, Orta Çağ Makedonya'sında geçen bir hikâyeyi anlatıyor. Bir Bizans köyü olan Doxobus'tan Xenos adlı genç bir adam önce bir manastırda büyüyüp sonra da iç savaşa katılarak savaşın sert rüzgârlarıni tecrübe ediyor. İmparatorun yenilgisi ve Xenos'un kahramanlıklarıyla öne çıktığı devrimcilerin zaferi, ona cesaretinin ödülünü getiriyor.

Yunanistan Sineması Günleri

Prova

Yunanistan Sineması Günleri

Rom

Yunanistan Sineması Günleri

Meteor ve Gölge

Yunanistan Sineması Günleri

Fournoi, Bir Kadın Toplumu

Yunanistan Sineması Günleri

Atina

Yunanistan Sineması Günleri

Megara

Yunanistan Sineması Günleri

Helidona’nın Çocukları

Yunanistan Sineması Günleri

Doxobus

Yunanistan Sineması Günleri

Yaralı Ağaç

Yunanistan Sineması Günleri

Theofilos

Yunanistan Sineması Günleri

Diğer Mektup

Yunanistan Sineması Günleri

Kumpanya

Yunanistan Sineması Günleri

Kısa Film Seçkisi

Yunanistan Sineması Günleri

Mutlu Gün

Yunanistan Sineması Günleri

Görüşürüz

Yunanistan Sineması Günleri

Byron: Şeytan İçin Bir Ezgi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur. 

Mostar’ın 8 Sorununa 8 GIF

Mostar’ın 8 Sorununa 8 GIF

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle yeni bir yazı dizisine başlıyor. “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.