Beyaz Tanrı

  • 18 Şubat 2017 / 16.00
  • 25 Şubat 2017 / 19.00

Yönetmen: Kornél Mundruczó
Oyuncular: Zsófia Psotta, Sándor Zsótér, Lili Horváth, Szabolcs Thuróczy
Macaristan, Almanya, İsveç, 2014, 121’, renkli
Macarca; Türkçe altyazılı

Babası, köpekleri Hagen’i Budapeşte sokaklarına bırakınca, on üç yaşındaki Lili’nin dünyası altüst olur. Lili onu aramak için evden kaçar; Hagen’inse yolu şiddet, düşmanlık, saldırı ve tehlike dolu karanlık sokaklarda, karanlık insanlarla kesişir. Köpek barınaklarının ağzına kadar dolu olduğu, yasadışı köpek dövüşlerinde kanın döküldüğü bu şehirde Hagen bir devrimin, bu devrim Lili’nin isyanının simgesine dönüşür. Kornél Mundruczó’nun Cannes Film Festivali’nde Belirli Bir Bakış ödülü kazanan filmi Beyaz Tanrı, tüm sertliğine ve vahşiliğine rağmen gücünü saf sevgiden alıyor.

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Bombon Köpek

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Beyaz Tanrı

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Wendy ve Lucy

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Wiener-Dog

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Truman

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

En Güzel Köpek

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Köpeğim Tulip

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Bir Aile Filmi

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Baxter

Kuyruklu Hikâyeler <br/>Sinemanın Köpekleri

Köpeğin Kalbi

Beyaz Tanrı

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.