Matangi / Maya / M.I.A.

  • 3 Mayıs 2019 / 19.00
  • 30 Mayıs 2019 / 19.00

Yönetmen: Steve Loveridge 
ABD, İngiltere, Sri Lanka, 2018, 97', renkli 
İngilizce, Tamil; Türkçe altyazılı 

Film, Maya Arulpragasam’ın kendisi ve yakın arkadaşları tarafından 22 yıl boyunca çekilmiş görüntülerle Londra’da genç bir göçmenden uluslararası pop yıldızı M.I.A.’ya dönüşümünü anlatıyor. Kökenlerinden ilham alan M.I.A.’in yolculuğunun her durağından ilhamla yarattığı karma, kopyala-yapıştır kimlik, Tamil siyaseti, sanat okulu punk’ı, hip hop ritimleri ve çok kültürlü gençliğin sesini bir araya getiren bir eskiz defteri. İlkelerinden taviz vermeyen Maya, başarılarının ve şöhretinin giderek arttığı ve günümüzün en provokatif ve tartışma yaratan sanatçılarından birine dönüşmesiyle sonuçlanan süreç boyunca, müzik endüstrisi ve ana akım medyayla yaşadığı mücadeleleri belgelemeye hiç ara vermemiş.

Hatıranın Peşinde

Maya Deren’in Aynası

Hatıranın Peşinde

Yeniden Sev Beni

Hatıranın Peşinde

Tek Başına Dans

Hatıranın Peşinde

Krisha

Hatıranın Peşinde

Matangi / Maya / M.I.A.

Hatıranın Peşinde

Aidiyet ve Yoldaşlık

Matangi / Maya / M.I.A.

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi  <br>  Liliana Maresca

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi
Liliana Maresca

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir.