Matangi / Maya / M.I.A.

  • 3 Mayıs 2019 / 19.00
  • 30 Mayıs 2019 / 19.00

Yönetmen: Steve Loveridge 
ABD, İngiltere, Sri Lanka, 2018, 97', renkli 
İngilizce, Tamil; Türkçe altyazılı 

Film, Maya Arulpragasam’ın kendisi ve yakın arkadaşları tarafından 22 yıl boyunca çekilmiş görüntülerle Londra’da genç bir göçmenden uluslararası pop yıldızı M.I.A.’ya dönüşümünü anlatıyor. Kökenlerinden ilham alan M.I.A.’in yolculuğunun her durağından ilhamla yarattığı karma, kopyala-yapıştır kimlik, Tamil siyaseti, sanat okulu punk’ı, hip hop ritimleri ve çok kültürlü gençliğin sesini bir araya getiren bir eskiz defteri. İlkelerinden taviz vermeyen Maya, başarılarının ve şöhretinin giderek arttığı ve günümüzün en provokatif ve tartışma yaratan sanatçılarından birine dönüşmesiyle sonuçlanan süreç boyunca, müzik endüstrisi ve ana akım medyayla yaşadığı mücadeleleri belgelemeye hiç ara vermemiş.

Hatıranın Peşinde

Maya Deren’in Aynası

Hatıranın Peşinde

Yeniden Sev Beni

Hatıranın Peşinde

Tek Başına Dans

Hatıranın Peşinde

Krisha

Hatıranın Peşinde

Matangi / Maya / M.I.A.

Hatıranın Peşinde

Aidiyet ve Yoldaşlık

Matangi / Maya / M.I.A.

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

New York sokaklarında hicivli graffitilerinin belirlemeye başladığı 1977’den 1988’deki zamansız ölümüne kadar Jean-Michel Basquiat neo-ekspresyonizm çizgisinde son derece etkili yapıtlar üretti. Bütün çalışmalarında olduğu gibi, şematik fırça darbeleriyle yapılmış bu kara maske de sanat, edebiyat, popüler kültür ve Karayip geleneğine birçok gönderme barındırıyor.

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir. 

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır.