Parmaklıklar Ardında Burkasız

Yönetmen: Maryam Ebrahimi, Nima Sarvestani
İsveç, 2013, 77’, Renkli, Farsça; Türkçe ve İngilizce altyazıyla

Takhar Hapishanesi, 40 kadın, 34 çocuk, dört hücre… Dışarıda burkalı, parmaklıklar arkasında burkasız kadınlar… Afganistan’daki bu hapishanede kadınlar dışarıdaki toplumla hiçbir bağlantıları olmadan yaşıyorlar ve dışarı çıktıklarında ölüm tehlikesi ile karşı karşıyalar.

Taliban sonrası Afganistan’da “ahlaki suçların” kadınları cendereye almak için nasıl kullanıldığını tutuklu kadınların tanıklığıyla anlatan belgesel, kadınların zorlu koşulların çizdiği hayat hikâyelerini yeniden yazma mücadelelerine içten bir selam...

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Parmaklıklar Ardında Burkasız

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Satılık Adalet

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Kadınların Adaleti

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Mahrem Şiddet

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Nahid

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Annemle Geçen Yaz

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Düş Kapanı

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Umudun Tarifi

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Diren!

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Coria ve Deniz

14. Uluslararası Gezici Filmmor Kadın Filmleri Festivali

Genç Sophie Bell

Parmaklıklar Ardında Burkasız

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.