Şahinler ve Serçeler

  • 7 Kasım 2015 / 16.00
  • 18 Kasım 2015 / 19.00

Yönetmen: Pier Paolo Pasolini
Oyuncular: Totò, Ninetto Davoli, Femi Benussi
İtalya, 91’, 1966, siyah-beyaz
İtalyanca Türkçe altyazıyla

Çılgınca bir komik fabl olan Şahinler ve Serçeler’de, çokça sevilen taş suratlı Palyaço Toto sıradan bir İtalyan erkeğini canlandırırken, Ninetto Davoli ise onun iyi huylu ancak kuş beyinli oğlunu oynuyor. Pasolini, insanlığı temsil eden baba-oğul hayat yolunda ilerledikçe, onlara karşı-sürüm olarak o anki sahne üzerine eğlenceli ve anlamlı bir şekilde felsefe yapan, karikatürize bir karga kullanıyor. Bu trajik fabl, İtalya’da hayatın kilise ile devlet arasındaki zıtlığına kapılmış iki masumun yaşadıkları tehlikeyi yakalayan bir keyif kaynağı.

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Dilenci

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Kral Oedipus

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Şahinler ve Serçeler

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Matta’ya göre İncil

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Aşk Buluşması

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Mamma Roma

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Aşk ve Nefret: Kağıttan Çiçek Bölümü

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Korkunç Orakçı

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Afrikalı Orestiade için Notlar

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Pasolini’nin Öfkesi

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Kehanet: Pasolini’nin Afrikası

Şahinler ve Serçeler

Döküntü Müzesi  <br> Dayanita Singh

Döküntü Müzesi
Dayanita Singh

 Dayanita Singh, izleyicileri çok defa bir sergi ortamı dahilinde fotografik dokümanları bir araya getirmeye veya yeniden şekillendirmeye davet ederek bu ortak tarihi araştırıyor.

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.