Şeytan Asla Uyumaz

  • 30 Aralık 2023 / 16.00
  • 10 Ocak 2024 / 19.00

Yönetmen: Lourdes Portillo
Katılımcılar: Ofelia Almeida, Oscar Ruiz Almeida, Jesus de la Torre, Luz Ruiz De La Torre
Meksika, ABD, 1994, 87', DCP, renkli
İspanyolca, İngilizce; Türkçe altyazılı

Lourdes Portillo imzalı belgesel film, Portillo'nun, amcası Oscar'ın önce kalp krizi, ardından intihar olarak değerlendirilen ölüm haberini almasıyla başlar. Portillo, amcasının ölümüyle ilgili gerçeği aydınlatmak için memleketi Meksika'nın Chihuahua kentine gider. Oscar'ın arkadaşları ve ailesiyle yaptığı röportajlar sayesinde, amcası hakkında daha önce bilinmeyen ayrıntıları gün yüzüne çıkarırken amcasının yaşamı ve ölümüne dair kişisel ve karmaşık bir tablo sunar.

Cinéma Vérité: Kameranın Hakikati

Bir Yaz Güncesi

Cinéma Vérité: Kameranın Hakikati

Bu Bir Aşk Hikayesi Değil: Pornografi Hakkında Bir Film

Cinéma Vérité: Kameranın Hakikati

Şeytan Asla Uyumaz

Cinéma Vérité: Kameranın Hakikati

Tamamlanmamış Günlük

Cinéma Vérité: Kameranın Hakikati

Güzel Mayıs

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur. 

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.