Zaman Sıçraması

  • 22 Nisan 2016 / 21.00
  • 30 Nisan 2016 / 19.00

Yönetmen: Marcos Lutyens
ABD, 2015, 7’, renkli, Diyalogsuz

Bu performans, David Lynch’in Film Rêve-Noir tarzından esinlenen bir dizi yansımalı anlatıdan oluşuyor. Bu Time Lapsus olayının gerçekleştiği evin yakınlarında Mulholland Drive ve Lost Highway’in bazı önemli sahneleri çekilmişti. İkizleri olan iki performansçı, bir Hollywood partisinin “gerçek” konukları olarak başka bir zaman katmanında ama aynı mekanda dolaşıyor. Performans, partide olup bitenlerden bağımsız olarak kendi hızıyla sürüyor. Bunun bir izleyici/performansçı durumu olması planlanmamış, daha ziyade birden fazla durumunun birbirine karışması düşünülmüş: konuklarla performansçıların, kendi zaman katmanlarında süren durumları. Yalnızca izleyiciler geriye bakarak her iki durumun da farkına varabiliyor.

Bu film "Delici Parlaklık" filminden önce gösterilmektedir.

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Kayıp Nehir

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Tek Aşkım

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

İnsanları Seyreden Güvercin

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Paralel Evren

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Gizli Kimya

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayata Uyanmak

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Neden Tarkovski Olamıyorum?

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Körlük

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayvan Düşü

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Delici Parlaklık

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Zaman Sıçraması

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 1. Bölüm

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 2. Bölüm

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Deniz Hamamları

Deniz Hamamları

Evliya Çelebi’nin ünlü eseri Seyahatname’den anlaşıldığı üzere deniz hamamlarının geçmişi 17. yüzyıla dayanır, kabul görerek yaygınlaşması ise Batılılaşmanın da etkisiyle 19. yüzyılın ortalarını bulur. 

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.