Bir Rüyanın İnşası

Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik

7 Temmuz - 22 Kasım 2020

Resim, afiş ve çizimler aracılığıyla Arnavut toplumsal gerçekçiliğine odaklanan sergi, sosyalizmin kuruluş ilkelerini işçi sınıfında yaymayı amaçlayan siyasi tavrın hâkim olduğu diktatörlük dönemi görsel sanatlarından bir seçki sundu.

Artan Shabani küratörlüğündeki sergi, 20. yüzyılın ikinci yarısında tartışmasız biçimde Arnavutluk görsel sanatlarına egemen olan komünist ideolojinin etkilerini araştırdı. Eserlerin dogmatik içeriğinde belirleyici olan bu ideolojiyi yansıtan seçki, uzun süre dünyanın geri kalanından yalıtılmış bir hayat süren Arnavutluk halkının kültürünü ve kimliğini daha yakından tanıma fırsatı verirken, dönemin gündelik hayatı, işçi sınıfı, lider portreleri, rejim temsilleri ve gelecek kuşaklara duyulan umut gibi çeşitli konuları ele aldı.

3 Boyutlu Gezin!

Bir Rüyanın İnşası

Bir Rüyanın İnşası

Resim, afiş ve çizimler aracılığıyla Arnavut toplumcu gerçekçiliğine odaklanan Bir Rüyanın İnşası: Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik sergisi, sosyalizmin kuruluş ilkelerini işçi sınıfında yaymayı amaçlayan siyasi tavrın hâkim olduğu diktatörlük dönemi görsel sanatlarından bir seçki sunuyor.

Video

Mutluluğu İnşa Edenler
Arnavutluk Sineması

Pera Film yeni programında, Pera Müzesi’nde başlayan Bir Rüyanın İnşası sergisinin izlerini sürdüğü döneme içeriden bir bakış sunuyor ve izleyicileri Arnavutluk sinemasında bir yolculuğa davet ediyor. 

Bir Rüyanın İnşası: Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik
Çevrimiçi Atölyeler

Pera Müzesi Öğrenme Programları, 13-17 Ağustos 2020 tarihleri arasında, Bir Rüyanın İnşası, Arnavutluk Sanatında Toplumcu Gerçekçilik adlı sergiye paralel olarak 7-12 yaş grubuna yönelik çevrimiçi atölye düzenliyor.

Leonardo’nun Atı

Leonardo’nun Atı

Leonardo da Vinci, 1493’te, tam 500 yıl önce, Milano Dükü Ludovico il Moro’nun 12 yıl önce babasının anısına sipariş ettiği atlı anıtın (doğal büyüklüğün 4 katı boyda) dökümü için hazırlıkları bitirmek üzereydi.

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Çiftdüşün Çiftgörü sergimiz George Orwell’ın 1984 romanında kullandığı “Çiftdüşün” kavramına bir göndermeyle isim buldu ve aralarında Tracey Emin, Marcel Dzama, Anselm Kiefer, Bruce Nauman, Raymond Pettibon ve Thomas Ruff gibi isimlerin yanı sıra Türk sanatçıların da yer aldığı seçki, çoğulcu düşünmenin izini sanat eserleri üzerinden sürdü.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”