Sonsuz Mutluluk

  • 17 Şubat 2018 / 14.00
  • 24 Şubat 2018 / 18.00

Yönetmenler: Louise Lemoine, Ila Beka
Fransa, Danimarka, 2015, 83’, renkli 
Danca; Türkçe altyazılı 
 

Kişisel bir video günlük olarak tasarlanan Sonsuz Mutluluk aslında bir mimari deneyim. Film bizi yeni başarı örneği olarak nitelendirilen çağdaş konut projelerinden birinin kalbine götürüyor. Danimarkalı mimar Bjarke Ingels tarafından Kopenhag’ın bir banliyösünde gerçekleştirilen dev “8 Ev” projesinin sakinlerinden Ila Bêka ve Louise Lemoine 2011’de “Dünyanın en iyi konut binası” seçilen bu dikey köy deneyinin içinde yaşamaya ilişkin öznel deneyimlerini paylaşıyorlar. Lego oyunu gibi kurgulanan bu filmde, herkesin hayat hikayesi bina ile olan özel ilişkisiyle bağlantılandırılarak bir seçki oluşturuluyor. Film, insan haritalarına çizdiği çizgilerle izleyiciyi binanın içine ve en mahrem noktalarına götürürken, 21. yüzyılın bu yeni sosyal modelinin şaşırtıcı sonuçlarını göstererek mimarın toplumsal mutluluğu yaratma yetisini sorguluyor.

Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Sessizlik ve Işık

Louis Kahn: Sessizlik ve Işık

Sessizlik ve Işık

Mimarın Göbeği

Sessizlik ve Işık

Yan Pencere

Sessizlik ve Işık

İnsan Ölçeği

Sessizlik ve Işık

Sonsuz Mutluluk

Sessizlik ve Işık

Mimar Babam: Bir Oğlun Yolculuğu

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri - Bölüm 1

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri – Bölüm 2

Sonsuz Mutluluk

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.