İnsan Ölçeği

  • 15 Şubat 2018 / 19.00
  • 18 Şubat 2018 / 14.00

Yönetmen: Andreas Dalsgaard
Oyuncular: Jan Gehl, Rob Adams, Robert Doyle, Lars Gemzøe
Danimarka, 2012, 77’, renkli 
İngilizce; Türkçe altyazılı 
 

Dünya nüfusunun %50’si kentsel alanlarda yaşıyor. 2050 yılında bu %80’e çıkacak. Mega kentlerde hayat büyüleyici olduğu kadar da sorunlu. Bugün yaşam tarzlarımız nedeniyle zirve yapmış olan petrol üretimi, iklim değişikliği, yalnızlık ve ciddi sağlık sorunları ile karşı karşıyayız. Peki, neden? Danimarkalı mimar ve profesör Jan Gehl 40 yıl boyunca kentlerde insan davranışlarını inceledi. Modern şehirlerin insan etkileşimini nasıl kestiğini belgeledi ve sonuçta şehirleri insanların kaynaşma ve yakınlaşma ihtiyaçlarını gözetecek şekilde tasarlayabileceğimizi ileri sürüyor. Bulunduğunuz yer New York’un finans merkezi de olsa Daka’nın gecekondu mahallesi de olsa soru aslında değişmiyor: Şehir bizi mutlu edebilir mi? Bir şehri iyi yapan nedir? İnsan Ölçeği işte bu sorulara cevap arayan uluslararası şehir planlamacıları, mimarlar ve diğer düşünürleri bir araya getiriyor.

Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Sessizlik ve Işık

Louis Kahn: Sessizlik ve Işık

Sessizlik ve Işık

Mimarın Göbeği

Sessizlik ve Işık

Yan Pencere

Sessizlik ve Işık

İnsan Ölçeği

Sessizlik ve Işık

Sonsuz Mutluluk

Sessizlik ve Işık

Mimar Babam: Bir Oğlun Yolculuğu

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri - Bölüm 1

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri – Bölüm 2

İnsan Ölçeği

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.