John Akomfrah: Hafıza Odaları

15 - 30 Nisan 2022

Pera Film, SENKRON ‘Eş Zamanlı Video Sergileri’ kapsamında sanatçı, yönetmen ve küratör John Akomfrah’ın tek kanallı işlerinden oluşan bir seçkiyi çevrimiçi olarak izleyiciyle buluşturuyor. 1982’de kurulan Black Audio Film Collective’in de kurucularından biri olan Akomfrah, kişisel ve tarihsel hafızayı, geçmiş ve bugünü, çevresel ve insani krizleri yan yana getiren heyecan verici, katmanlı anlatılar oluşturmak için orijinal görüntüleri arşiv materyalleriyle bir araya getiriyor.

15 – 30 Nisan tarihleri arasında çevrimiçi olarak gerçekleşecek programda; 1980’ler İngilteresi’nde ırk ve toplumsal kargaşalar ile 1985’te şehirde yaşanan isyanlar üzerine bir film denemesi olan Handsworth Şarkıları; 1966 darbesinden yıllar sonra ilk kez çağdaş Gana’ya dönen eski aktivist, yeni haber sunucusu Abena karakteri aracılığıyla, sömürge sonrası toplumların durumunu ele alan Kanıt; bir grup arkadaş ve sevgilinin 1965 ile 1975 yılları arasındaki yaşamlarını takip eden bir dizi mikro anlatıdan oluşan Kimin Kalbe İhtiyacı Var; kontrolden çıkan bir olay sonucu hayatları geri dönülmez bir şekilde değişen üç arkadaş arasındaki ilişkileri anlatan Çocuk Gibi Konuş ve savaş sonrası İngilteresi’ni yeniden inşa etmek için Afrika, Karayipler ve Güney Asya’dan başlayan toplu göçün tarihini stilize ve özgün bir şekilde aktaran, alegorik bir masal formundaki Dokuz İlham Perisi yer alıyor.

Filmler, 15 - 30 Nisan tarihleri arasında film.peramuzesi.org.tr adresinde çevrimiçi olarak yayınlanacak ve sadece Türkiye'deki izleyiciler tarafından izlenebilecektir. Yasal düzenlemeler gereği film gösterimlerimiz, aksi belirtilmediği sürece, +18 uygulamasına tabidir.

Çevrimiçi izleme rehberi için tıklayın.

Handsworth Şarkıları

Handsworth Şarkıları

Kanıt

Kanıt

Kimin Kalbe İhtiyacı Var

Kimin Kalbe İhtiyacı Var

Çocuk Gibi Konuş

Çocuk Gibi Konuş

Dokuz İlham Perisi

Dokuz İlham Perisi

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

İstiap Haddi

İstiap Haddi

Pera Müzesi, Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenen Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara başlıklı güncel video yerleştirmesinden hareketle, sanatçılar Nicola Lorini, Gülşah Mursaloğlu ve Muğlak Standartlar Enstitüsü’nün (Avşar Gürpınar, Cansu Cürgen) katıldığı bir konuşma gerçekleştirdi. Yerleştirmeden hareketle ölçme, hesaplama, standart oluşturma, zaman ve değişim konularını tartışmaya açan bu ilham verici konuşmadan kısa bir bölüm paylaşıyoruz!

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Polen, Fotosentez & Rock’n Roll <br> Murat Başekim

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Polen, Fotosentez & Rock’n Roll
Murat Başekim

Loş gecede çağırıyor. Beni. Beni istiyor. İşitiyorum fısıltısını. Parfümünü.Tatlı tükürüğünü. Siluet sallanıyor. Çağırıyor. Ona gitmeliyim.O kadar uzakta değil. İşitiyorum. Aşk bu. Eminim.