Asker Kaçağı

  • 9 Haziran 2022 / 15.00

Yönetmenler:  Giorgos Korras, Christos Voupouras
Oyuncular: Stelios Mainas, Leonidas Nomikos, Toula Stathopoulou, Stelios Pavlou, Cinda Stefanopoulou, Giorgos Yiannopoulos
Yunanistan, 1988, DCP, 121’, renkli
Yunanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Taşrada bir kaplıca kasabasındaki evine geri dönen asker kaçağı Manolis’in tek bir isteği vardır; topluma dahil olmak. Atina’dan birlikte geldiği, gizlediği sevgilisi Hristos, onun asi karakterine hayranlık duyarken, cinsel yönelimini gizlemesi ve görünüşte zahmetsizce, toplumun çelişkilerine katlanmasını da acıyla izler. Kasaba yerel turizm işletmeleri sayesinde zenginleşirken, para da insanları birbirine bağlayan tek unsur olmuştur. Kısa yoldan para kazanma ve kontrolsüz ticaret ortamı, Manolis’e toplumda yeniden kabul görme imkânı sunarken, Hristos onun bu dönüşümünün sessiz tanığı olur.

George Korras ve Christos Voupouras’ın birlikte yazıp yönettikleri ve kurgusunu üstlendikleri filmleri Asker Kaçağı, sınırlara başkaldıran Manolis’in topluma uyumlanması ve kendine yabancılaşması üzerinden dönemin kırsal Yunan toplumundaki erkekliğin yıkıcı doğasını tarifliyor.

Yunan Film Günleri

Tatbikat

Yunan Film Günleri

Ölümsüz

Yunan Film Günleri

Abluka

Yunan Film Günleri

Zorba Yannis

Yunan Film Günleri

Geçit

Yunan Film Günleri

Asker Kaçağı

Yunan Film Günleri

Sessiz Bir Ölüm

Yunan Film Günleri

Olga Robard

Yunan Film Günleri

Çılgınlık

Yunan Film Günleri

Evdokia

Yunan Film Günleri

Fotoğraf

Yunan Film Günleri

Gezi

Yunan Film Günleri

Bereketli Vadinin Tembelleri

Yunan Film Günleri

Sabah Devriyesi

Yunan Film Günleri

Taştan Yıllar

Yunan Film Günleri

Genç Afroditler

Yunan Film Günleri

Troyalı Kadınlar

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Ali Sami Aközer

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Ali Sami Aközer

1866’da Rusçuk’ta dünyaya gelen Ali Sami, ailesiyle İstanbul’a taşınır. Üsküdar – Beylerbeyi kütüğüne kayıtlı olduğundan Üsküdarlı Ali Sami olarak bilinir. 

Bir Hançer Tarihi

Bir Hançer Tarihi

Manzaralar, baskılar ve illüstrasyonlar yapan Henryk Weyssenhoff, yaratıcı enerjisinin büyük bölümünü Belarus’un, Litvanya’nın ve Samogitya’nın gerçekçi manzaralarını yapmaya harcadı. 

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.