Fotoğraf

  • 10 Haziran 2022 / 21.00

Yönetmen:  Nikos Papatakis
Oyuncular: Christos Tsangas Aris Retsos, Zozo Zarpa, Christos Valavanidis; Despina Tomazani
Yunanistan, 1986, DCP, 86’, renkli 
Yunanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Babası komünist olduğu için cunta döneminde zor zamanlar geçiren İllias Apostolou, sokakta bulduğu bir fotoğrafı da yanına alarak 1971’de Paris’e göç eder. 1950’den beri orada yaşayan ‘uzak akrabası’ Yerasimos Civas’a ulaşıp, ülkede kalabilmek için ondan yardım ister. Ancak fotoğraf hakkında söylenen yalanlar, bir dizi dramatik olayı tetikleyecektir.

Papatakis’in bu sürükleyici ve dokunaklı eseri, ülkesinden kaçmak isteyen Ilias ile sıla hasreti çeken Yerasimos arasındaki çatışmadan beslenerek Yunanistan’ın yakın tarihinin alegorisine dönüşüyor. İç Savaş’tan 1974’te demokrasiye geçişe kadarki 20 yıllık süreçte yaşanan tüm tutarsızlıkları iki saatten kısa bir sürede özetleyen Fotoğraf, tırmanışı bitmeyen olay örgüsü ve başrollerde Aris Retsos ve Christos Tsangas’ın olağanüstü performanslarıyla akıldan çıkmayacak, alaycı ve incelikli bir kara komedi.

Yunan Film Günleri

Tatbikat

Yunan Film Günleri

Ölümsüz

Yunan Film Günleri

Abluka

Yunan Film Günleri

Zorba Yannis

Yunan Film Günleri

Geçit

Yunan Film Günleri

Asker Kaçağı

Yunan Film Günleri

Sessiz Bir Ölüm

Yunan Film Günleri

Olga Robard

Yunan Film Günleri

Çılgınlık

Yunan Film Günleri

Evdokia

Yunan Film Günleri

Fotoğraf

Yunan Film Günleri

Gezi

Yunan Film Günleri

Bereketli Vadinin Tembelleri

Yunan Film Günleri

Sabah Devriyesi

Yunan Film Günleri

Taştan Yıllar

Yunan Film Günleri

Genç Afroditler

Yunan Film Günleri

Troyalı Kadınlar

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar. 

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta. 

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.