Binde Bir

Yönetmen: Clarisa Navas
Oyuncular
: Sofia Cabrera, Ana Carolina Garcia, Mauricio Vila, Luis Molina
Arjantin, Almanya, 2020, 120', renkli
İspanyolca; Türkçe altyazılı

17 yaşındaki Iris, spor kıyafetler içinde Arjantin’de bir toplu konut sitesindeki basketbol sahasında topunu sektirmektedir. Okuldan atıldıktan sonra, sıcak gün ve geceleri, aynı zamanda en iyi iki arkadaşı olan kuzenleriyle birlikte kalabalık odalarda cep telefonuyla oyalanarak, ya da şehrin boş sokaklarında gezerek geçirmektedir. Bir gün saklambaç oynarken, erkekler hep birlikte kaybolurlar, ardından bir web kamerası önünde soyunur ve birbirlerine arzu dolu mesajlar göndererek heteronormatif topluma başkaldırırlar. Havada yanıltıcı bir hafiflik ve şu mesaj vardır: konu aşk ve seks ise, her şey mümkündür. Kendinden emin ve havalı Renata ile tanıştıklarında, Iris ondan çok etkilenir ve çok zaman geçmeden flört etmeye başlarlar. Ancak, toplu konut ortamında, Renata’nın geçmişiyle ilgili dedikodular gittikçe artmaktadır. Karakterlerinin açılma ve siber zorbalık, toplum hayatı ve fakirlik, aşk ve şiddet arasında sıkıştığı bu filmde, yönetmen Clarisa Navas çocukluğun narinliği ile yetişkin dünyasının sert gerçekliği arasındaki gitgelleri, belgesel seyredermiş hissi veren, yüzen görüntüler aracılığıyla anlatıyor.

Yepyeni Bir Dünya

Bıçaklar ve Deri

Yepyeni Bir Dünya

Küsmek Yok

Yepyeni Bir Dünya

Binde Bir

Yepyeni Bir Dünya

Ütopya’nın Peşinde

Binde Bir

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi  <br> Tsang Kin-Wah

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi
Tsang Kin-Wah

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü.