Binde Bir

Yönetmen: Clarisa Navas
Oyuncular
: Sofia Cabrera, Ana Carolina Garcia, Mauricio Vila, Luis Molina
Arjantin, Almanya, 2020, 120', renkli
İspanyolca; Türkçe altyazılı

17 yaşındaki Iris, spor kıyafetler içinde Arjantin’de bir toplu konut sitesindeki basketbol sahasında topunu sektirmektedir. Okuldan atıldıktan sonra, sıcak gün ve geceleri, aynı zamanda en iyi iki arkadaşı olan kuzenleriyle birlikte kalabalık odalarda cep telefonuyla oyalanarak, ya da şehrin boş sokaklarında gezerek geçirmektedir. Bir gün saklambaç oynarken, erkekler hep birlikte kaybolurlar, ardından bir web kamerası önünde soyunur ve birbirlerine arzu dolu mesajlar göndererek heteronormatif topluma başkaldırırlar. Havada yanıltıcı bir hafiflik ve şu mesaj vardır: konu aşk ve seks ise, her şey mümkündür. Kendinden emin ve havalı Renata ile tanıştıklarında, Iris ondan çok etkilenir ve çok zaman geçmeden flört etmeye başlarlar. Ancak, toplu konut ortamında, Renata’nın geçmişiyle ilgili dedikodular gittikçe artmaktadır. Karakterlerinin açılma ve siber zorbalık, toplum hayatı ve fakirlik, aşk ve şiddet arasında sıkıştığı bu filmde, yönetmen Clarisa Navas çocukluğun narinliği ile yetişkin dünyasının sert gerçekliği arasındaki gitgelleri, belgesel seyredermiş hissi veren, yüzen görüntüler aracılığıyla anlatıyor.

Yepyeni Bir Dünya

Bıçaklar ve Deri

Yepyeni Bir Dünya

Küsmek Yok

Yepyeni Bir Dünya

Binde Bir

Yepyeni Bir Dünya

Ütopya’nın Peşinde

Binde Bir

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Yeni toplumsal ve ekonomik sistemler için alternatif modeller öneren SUPERFLEX’in işleri, enerji sistemleri, içecekler, heykeller, kopyalar, hipnoz seansları, altyapılar, resimler, fidanlıklar, sözleşmeler ya da tasarlanmış kamusal alanlar olarak karşınıza çıkabilir.