Jaime Rosales – Wang Bing Mektuplaşması

  • 24 Ekim 2014 / 18.00
  • 31 Ekim 2014 / 19.00

İspanya, Çin, 2009–2011, DV, 35mm, renkli, 49’
İspanyolca, İngilizce; Türkçe altyazılı

İspanyol auteur yönetmen Jaime Rosales ile günümüz Çini’nin eleştirel bir kaydını tutan Wang Bing arasındaki bu mektuplaşma her biri belgesel niteliğindeki gözlemlerden oluşan üç kısa film. Jaime Rosales bu mektuplaşmaya ilk olarak bir havaalanının giden yolcu bölümündeki insanları görüntüleyerek katkıda bulunuyor. Wang Bing’in Mutlu Vadi’si (Happy Valley) ekonominin süper gücü Çin’in hala yoksul ve geri kalmış bir ülke izlenimi verdiği Yunnan dağlarındaki çiftçilerin gündelik hayatlarına adanmış. Yönetmen sonraları buradaki ailelerden birinden gelen üç küçük kız üzerine ilk uzun metrajlı filmi Üç Kız Kardeş çekti. Rosales’in Kırmızı Ülke’si (Red Land) Endülüs’te yer alan ve eskiden madencilikle anılan, şimdilerde ise turistler için bir çekim merkezi haline gelen Minas de Riotinto’ya odaklanıyor. Ağır endüstriyel emeğin sonuna bir yanıt niteliğinde olan film, bir anlamda da Wang Bing’in tüm eserlerine de gönderme yapıyor.

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

José Luis Guerín – Jonas Mekas Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Jaime Rosales – Wang Bing Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Isaki Lacuesta – Naomi Kawase Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Fernando Eimbcke – So Yong Kim Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Albert Serra – Lisandro Alonso Mektuplaşması

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Gençlik dönemi yapıtlarına ayrılan ilk bölümde, az bilinen bir dizi resim üstünden, babası, İsviçreli Art-İzlenimci ressam Giovanni Giacometti’nin etkisi ve genç sanatçının gelişimindeki rolü ortaya koyuyor.

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Yeni toplumsal ve ekonomik sistemler için alternatif modeller öneren SUPERFLEX’in işleri, enerji sistemleri, içecekler, heykeller, kopyalar, hipnoz seansları, altyapılar, resimler, fidanlıklar, sözleşmeler ya da tasarlanmış kamusal alanlar olarak karşınıza çıkabilir.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.