José Luis Guerín – Jonas Mekas Mektuplaşması

  • 17 Ekim 2014 / 20.00
  • 31 Ekim 2014 / 20.00

İspanya, ABD, 2009–2011, HDV, DV, renkli, siyah ve beyaz, 99’
İspanyolca, İngilizce; Türkçe altyazılı


Sevgili Jonas, sevgili José Luis – sinema üzerine dokuz kısa filmden oluşan bu mektuplaşma, klasik tarzda bir selamlama ve veda içeriyor. Amerikan avangardının kıdemli ismi Jonas Mekas ve Katalan yönetmen José Luis Guerín dünyanın dört bir yanında kendi hayatlarından enstantaneleri filme alıyor; karda araba sürüşlerini, Ken ve Flo Jakobs’ı ya da New York caddelerindeki güvercinleri, boş bir sinema perdesindeki yansımaları veya Sloven film eleştirmeni Nika Bohinc’le yapılan dokunaklı bir sohbeti çekiyorlar. Çoğunlukla da film yapımı ve ikisinin birbirinden çok farklı olan çalışma metotları temayı oluşturuyor. Bu iki farklı mizaç arasındaki bir mektuplaşma - Guerín’in siyah ve beyazla stilize , Mekas’ın vahşi video kamerası – ama aynı zamanda, gerçek mektup arkadaşlarının bir çalışması.

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

José Luis Guerín – Jonas Mekas Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Jaime Rosales – Wang Bing Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Isaki Lacuesta – Naomi Kawase Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Fernando Eimbcke – So Yong Kim Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Albert Serra – Lisandro Alonso Mektuplaşması

Esir Sultan

Esir Sultan

Yunanlıların Türk boyunduruğunu kırmak için yürüttükleri savaş Avrupa tarafından yakından takip ediliyordu. Romantizmin hakim olduğu bu çağda, Yunanistan’ın çevresinde 1821 ile 1832 arasında gelişen olaylar ulusal bağımsızlık mücadelesinin bir sembolü haline gelmişti. 

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.