Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 2

  • 12 Nisan 2014 / 13.30
  • 13 Nisan 2014 / 11.00

  • Tatlı Ritimler / 1965 / Yön. Kazimierz Urbański / 6’
  • Kaderini Kendi Elime Almak / 1971 / Yön. Katarzyna Latałło / 6’
  • Replika / 1975 / Yön. Kazimierz Bendkowski / 9’
  • Yeni Kitap / 1975 / Yön. Zbigniew Rybczyński / 10’
  • Ay duramıyorum! / 1975 / Yön. Zbigniew Rybczyński / 10’
  • Portre / 1977 / Yön. Stanisław Lenartowicz / 8’
  • Ölü Gölge / 1980 / Yön. Andrzej Klimowski / 10’
  • Çizgi / 1981 / Yön. Grzegorz Rogala / 7’
  • İlk Film / 1981 / Yön. Józef Piwkowski / 10’
  • Blok / 1982 / Yön. Hieronim Neumann / 9’
  • Kırpık / 1984 / Yön. Jerzy Kucia / 10’
  • Videodisk / 1986 / Yön. Maciej Ćwiek / 4’
  • Zoopraxiscope / 2005 / Yön. Hieronim Neumann / 12’

Toplam Süre 108’
(*) işareti ile belirlenen seanslar filmin yönetmeni, yapımcısı veya oyuncusunun katılımıyla yapılacaktır.

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 1

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 2

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 3

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Söyleşi: Polonya Canlandırma Sineması

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.