Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 2

  • 12 Nisan 2014 / 13.30
  • 13 Nisan 2014 / 11.00

  • Tatlı Ritimler / 1965 / Yön. Kazimierz Urbański / 6’
  • Kaderini Kendi Elime Almak / 1971 / Yön. Katarzyna Latałło / 6’
  • Replika / 1975 / Yön. Kazimierz Bendkowski / 9’
  • Yeni Kitap / 1975 / Yön. Zbigniew Rybczyński / 10’
  • Ay duramıyorum! / 1975 / Yön. Zbigniew Rybczyński / 10’
  • Portre / 1977 / Yön. Stanisław Lenartowicz / 8’
  • Ölü Gölge / 1980 / Yön. Andrzej Klimowski / 10’
  • Çizgi / 1981 / Yön. Grzegorz Rogala / 7’
  • İlk Film / 1981 / Yön. Józef Piwkowski / 10’
  • Blok / 1982 / Yön. Hieronim Neumann / 9’
  • Kırpık / 1984 / Yön. Jerzy Kucia / 10’
  • Videodisk / 1986 / Yön. Maciej Ćwiek / 4’
  • Zoopraxiscope / 2005 / Yön. Hieronim Neumann / 12’

Toplam Süre 108’
(*) işareti ile belirlenen seanslar filmin yönetmeni, yapımcısı veya oyuncusunun katılımıyla yapılacaktır.

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 1

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 2

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Polonya Deneysel Canlandırma Sineması 3

33. İstanbul Film Festivali<br> Polonya Deneysel Canlandırma Sineması

Söyleşi: Polonya Canlandırma Sineması

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.