Roma

  • 10 Ekim 2013 / 19.00
  • 2 Kasım 2013 / 18.00
  • 9 Kasım 2013 / 16.00

Yönetmen: Federico Fellini
Oyuncular: Peter Gonzales, Fiona Florence, Britta Barnes
İtalya, Fransa 119’, 1972, renkli
İtalyanca, Almanca, İngilizce, Fransızca, Latince ve İspanyolca, Türkçe altyazıyla


Fellini’nin Roma kentine bir övgü olan 1972 yılı yapımı bu filmi tutarlı bir anlatı sunmaktan çok uzaktır, ama ünlü İtalyan başkentini öne çıkaran imgeler ve sesler seçkisi olarak büyüleyici ve son derece keyiflidir. Biçemsel olarak Satyricon’un aşırılıklarıyla Amarcord’un nostaljisi arasında mükemmel bir köprüdür, Fellini’nin Ebedi Şehir’e duyduğu gerçek aşkı gözler önüne serer. Şehirle ilgili bir film yapan (ve başında Fellini’nin bulunduğu) bir şirketin işlerini, özyaşamöyküsel geri dönüşlerle birleştiren Roma, Fellini’nin benzersiz sinema vizyonunun yarattığı, izlenimci bir ustalık gösterisidir. Filmin her anında Fellini’nin Roma’ya (ve film yapmaya) duyduğu tutku parıldar, özellikle de hiçbir diyaloğun yer almadığı, gece şehrin içinden gürültüyle geçen ve turlarını muhteşem Kolezyumda sona erdiren motosikletlerin sekansında, yani filmin doruk noktasında. Geçmişle günümüzün bu evliliğinde Roma, sinemanın ulaşabileceği en mükemmel noktadır.

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Beyaz Şeyh

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Aylaklar

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Tatlı Hayat

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Doktor Antonio’nun Baştan Çıkışı

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Ruhların Giulietta’sı

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Şeytanın Kurbanları

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Palyaçolar

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Roma

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Ginger ve Fred

Roma

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.