Şeytanın Kurbanları

  • 26 Ekim 2013 / 17.00
  • 27 Ekim 2013 / 15.00

Yönetmen: Federico Fellini, Louis Malle, Roger Vadim
Oyuncular: Jane Fonda, Terence Stamp, Brigitte Bardot, Peter Fonda, Alain Delon
Fransa, İtalya 121’, 1968, renkli
Fransızca, İngilizce
ve Türkçe altyazıyla

Edgar Allan Poe öykülerinden uyarlanmış bu antoloji, pişmanlık uyandıran ama karşı konulmaz bir zevktir; 1960’ların Avrupalı yönetmenlerin en önemli üç ismin, kısa film formunda çalışmasını görmek az bulunur bir fırsattır. Ayrıca gerçekten çılgındırlar. Roger Vadim’in Metzengerstein’ında, gerçek hayatta kardeş olan Jane ve Peter Fonda iki sevgiliyi oynar. Louis Malle’in William Wilson’u Poe’nun klasik ikiz fablının küstah bir yorumudur. Son olarak Fellini’nin Toby Dammit’i, bu üçlemenin en ilginç parçasını oluşturur; Terence Stamp gidebileceği son noktaya gelmiş bir aktörü (Fellini’nin 8 1/2 ’unda Mastroianni’nin oynadığı tükenmiş yönetmen gibi) canlandırırken müthiş bir performans sergiler – bir Yeni Ahit Western’i çekimlerinde Hz. İsa’yı oynamak için Roma’ya gelmiştir. Fellini’nin düşsel dokularıyla ve ikonik kalabalıklığıyla Toby Dammit, eğlenceli bir deneyim.

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Beyaz Şeyh

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Aylaklar

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Tatlı Hayat

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Doktor Antonio’nun Baştan Çıkışı

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Ruhların Giulietta’sı

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Şeytanın Kurbanları

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Palyaçolar

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Roma

Sinemanın Kazanovası<br/>Fellini

Ginger ve Fred

Şeytanın Kurbanları

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.