Üç Hikaye

  • 13 Mart 2016 / 16.00
  • 19 Mart 2016 / 17.00
  • 27 Mart 2016 / 15.00

Yönetmen: Kira Muratova
Oyuncular: Sergey Makovetskiy, Leonid Kushnir, Zhan Daniel |
Rusya, Ukrayna, 1997, 105’, renkli
Rusça; Türkçe altyazıyla

Üç Hikaye, Muratova’nın Astenik Sendrom’dan sonraki en başarılı ve aynı zamanda en tartışmalı filmiydi. Film, birbirine ortak bir cinayet temasıyla bağlanan üç kısa filmden oluşuyor. Başlıkları –“6 No’lu Kalorifer Dairesi”, “Ofelia” ve “Ölüm ve Bakire”- yüksek kültürün klasiklerine esprili göndermeler yapıyor ve Muratova’nın hem Tarantino’nun Pulp Fiction’ına, hem de Rus edebiyatı ve sinemasının didaktik geleneklerine meydan okuyuşunu simgeliyor. Yönetmen karşımıza soğukkanlılıkla işlenmiş dört cinayet çıkarıyor: Bir boğaz kesme, bir boğma, bir boğulma, bir de zehirleme; dördü de bunun sinema olduğunu izleyiciye hatırlatmak istercesine şiddeti estetize ediyor. Muratova ahlaki bir yargı vermekten kaçınıyor, hikayelerini kara komedi tarzında anlatıyor, ama Rus film eleştirmenleri onun bu mesafeli anlatımı karşısında şaşkınlığa kapıldı. Filmde cezalandırılmayan suçlar belki de kariyeri boyunca sansürlenen ve çok daha küçük suçlar için acımasızca eleştirilen bir yönetmenin intikamıydı. - Jane Taubman

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Kısa Karşılaşmalar

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Tutkular

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Astenik Sendrom

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Akortçu

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Üç Hikaye

Kira Muratova <br/>Gölgede Kalan Aşk

Çehov’un Motifleri

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”