Venedik'te Ölüm

  • 8 Haziran 2018 / 21.00
  • 23 Haziran 2018 / 16.00

Yönetmen: Luchino Visconti
Oyuncular: Dirk Bogarde, Romolo Valli, Mark Burns, Nora Ricci
İtalya, 1971, 130', renkli, İtalyanca; Türkçe altyazılı
 
Thomas Mann’ın aynı adlı eserinden yönetmen Luchino Visconti’nin beyazperdeye uyarladığı Venedik’te Ölüm, hem görsel üslup açısından bir zafer hem de sinemada edebiyat uyarlamaları üzerine bir inceleme niteliğinde. Mann’ın olağanüstü öyküsünün temalarından biri, sanatçının fiziksel güzelliğin gücünü ve geçerliliğini tanımasıyla ilgilidir; ve Visconti sinemasal yaklaşımıyla bu temaya bakış biçimini her karede hissettiriyor. Venedik’in görkemi, Aschenbach’ın deniz kıyısındaki otelinin zarafeti, Tadzio adlı delikanlının hem eril hem dişil kusursuzluğu – tüm bunlar, izleyicinin ayrıntılarda oyalanmasına ya da sırf sahnenin bir bütün olarak zenginliğini özümsemesine olanak tanıyan, dolu dolu ve telaşsız bir tavırla görüntülenmiş.

Kumsalda

Bay Hulot'nun Tatili

Kumsalda

Ne Sihirdir Ne Keramet

Kumsalda

Günaydın Hüzün

Kumsalda

Macera

Kumsalda

Venedik'te Ölüm

Kumsalda

Pauline Plajda

Kumsalda

Yaz Hikâyesi

Kumsalda

Sonsuzluk ve Bir Gün

Kumsalda

Lucía

Kumsalda

Kinetta

Kumsalda

Agnès'in Plajları

Kumsalda

Elly Hakkında

Kumsalda

Cennet: Aşk

Kumsalda

Mavi Dalga

Kumsalda

Bu Sahilde

Venedik'te Ölüm

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.