Yönetmen: Michelangelo Antonioni
Oyuncular: Monica Vitti, Paolo Bonacelli, Franco Branciaroli
İtalya,129’, 1981, renkli
İtalyanca, Türkçe altyazıyla

O dönemde henüz yeni olan video formatının olanaklarından etkilenen Antonioni’nin bu deneysel çalışması, Jean Cocteau’nun The Two-Headed Eagle (İki Başlı Kartal) başlıklı dramına dayanır ve başrolünde muhteşem Monica Vitti’ye yer verir. “Görgü kurallarına ve merasime saygı göster,” diyen ağırbaşlı karakter ve aşık olduğu şair/suikastçı, kendi kendini yıkılmakta olan bir şatoya sürgün etmiş bir kraliçenin hikayesinde seyirci karşısına çıkar. Zaman zaman, Antonioni bu kesin emre sadık kalırken, adeta yurttaşı Visconti’ye saygı duruşu yapar gibi, şefkatle her bir imkansız dekoratif kostüme, sahneye ve teatral dışavuruma odaklanır. Diğer anlarda ise, sanki Vitti’nin canlandırdığı kraliçenin arzularını dile getirir gibi yeni teknolojik araçları kullanarak, renk hareketleri, zeminüstü görseller ve benzer baş döndürücü görsel tekniklerle hikayenin anlatımsal merasimi yerle bir eder. Antonioni için video, “renkleri anlatımın bir parçası olarak, şairane bir şekilde... ve sonsuz sadakat ya da eğer istenirse, mutlak sahtelikle kullanmaya izin verdiği için yepyeni bir sinema dünyası” anlamına gelir.

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.