Yönetmen: Michelangelo Antonioni
Oyuncular: Monica Vitti, Paolo Bonacelli, Franco Branciaroli
İtalya,129’, 1981, renkli
İtalyanca, Türkçe altyazıyla

O dönemde henüz yeni olan video formatının olanaklarından etkilenen Antonioni’nin bu deneysel çalışması, Jean Cocteau’nun The Two-Headed Eagle (İki Başlı Kartal) başlıklı dramına dayanır ve başrolünde muhteşem Monica Vitti’ye yer verir. “Görgü kurallarına ve merasime saygı göster,” diyen ağırbaşlı karakter ve aşık olduğu şair/suikastçı, kendi kendini yıkılmakta olan bir şatoya sürgün etmiş bir kraliçenin hikayesinde seyirci karşısına çıkar. Zaman zaman, Antonioni bu kesin emre sadık kalırken, adeta yurttaşı Visconti’ye saygı duruşu yapar gibi, şefkatle her bir imkansız dekoratif kostüme, sahneye ve teatral dışavuruma odaklanır. Diğer anlarda ise, sanki Vitti’nin canlandırdığı kraliçenin arzularını dile getirir gibi yeni teknolojik araçları kullanarak, renk hareketleri, zeminüstü görseller ve benzer baş döndürücü görsel tekniklerle hikayenin anlatımsal merasimi yerle bir eder. Antonioni için video, “renkleri anlatımın bir parçası olarak, şairane bir şekilde... ve sonsuz sadakat ya da eğer istenirse, mutlak sahtelikle kullanmaya izin verdiği için yepyeni bir sinema dünyası” anlamına gelir.

Diğer Filmler

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

Keşfet

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”