Yönetmen :  Michelangelo Antonioni
Oyuncular: Gabriele Ferzetti, Monica Vitti, Lea Massari
İtalya,143’, 1960, siyah-beyaz
İtalyanca, Türkçe altyazıyla

Antonioni’yi uluslararası şöhrete kavuşturan üçlemesinin ilki olan Macera, zorlu ve tehlikeli prodüksiyon aşamasından, sorunlu dağıtımına ve gösteriminin ardından ortaya atılan müstehcenlik ve ahlaksızlık suçlamalarına, bir “macera” idi. Bu filmde, ilk kez genişaçı ekran kullanan Antonioni’nin kendine özgü deneysel anlatım tarzı burada tam anlamıyla filizlenirken, varolmayışlık kavramı, başta bir kadının ada yolculuğu sırasında gizemli bir biçimde kaybolması suretiyle derinlemesine irdelenir. Kayboluşun ardından başlayan arama süreci, tam olarak anlaşılması güç davranış biçimlerini, terk edilen arzuları ve unutulan ana hikaye öğelerinden oluşur. Bu sarhoş edici savaş sonrası mekanda, gerçeklik, aşk ve mutluluk oransız bir şekilde para, seks ve statü ile değiş tokuş edilirken, filmdeki karakterlerin tümü duygusal bir deniz tutması yaşamaktadır. Antonioni, kendi deyimiyle bu belirsiz ve kendilerini ifade etmekte zorlanan maceracı karakterlerini, kaygılı bir şekilde “bir ahlaki bilinmezliğe” doğru ilerleyenler olarak tanımlar.

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.