Po Vadisi’nin İnsanları
1943, İtalya 9’, siyah-beyaz , İtalyanca, Türkçe altyazıyla
Po Nehri kıyısında yaşayan azimli balıkçıların yaşamlarına bir övgü niteliğindeki bu film, Antonioni’nin ilk filmidir ve doğa ve sakinleri arasındaki garip ilişkiyi şairane bir biçimde inceler. 1943 yılında tamamlanmış olmasına rağmen, post-prodüksiyon esnasında kayıtların önemli bir kısmının geçici bir süre için kayboluşu nedeniyle, filmin ancak 1947 yılında piyasaya çıkabilmesine neden olmuştur.
Sağlık Müdürlüğü
1948, İtalya , 8’, siyah-beyaz , İtalyanca, Türkçe altyazıyla
Antonioni’nin ikinci filmi Roma da Sağlık Müdürlüğü çalışanlarının yaşamlarından bir günü belgeler ve öylesine kanıksanmış ki neredeyse görünmez olmuş, sınırdaki bir kültürü yansıtır. Yönetmenin, temizlik görevlilerinin bu dayanıklı varoluşlarını yansıtan lirik keşfi, hem ağırbaşlı hem de etkileyici olduğu gibi, sıradan gizem ve komedi anlarını da beyaz perdeye taşıyor.
Aşk Yalanları
1949, İtalya, 10’, siyah-beyaz, İtalyanca, Türkçe altyazıyla
Fellini’nin Beyaz Şeyh filmine ilham veren bu film, fantastik fotoroman dünyasının dilini nefis bir biçimde inceler. Antonioni, İkinci Dünya Savaşı sonrası İtalyan kültürünün vazgeçilmezlerinden açık saçık fotoğraflı karikatür romanların kahramanlarının yaşamlarından bir günü takip eder.
Batıl İnanç
1948, İtalya , 9’, siyah-beyaz, İtalyanca, Türkçe altyazıyla
Anarşik tören ve inançların şairane bir etnografisi olan Batıl İnanç, 20. yüzyıl İtalyan köylü sınıfının modern zaman öncesi halk kültürüne ait hayalgücünün inatçı kimliğini beyaz perdeye taşıyor.
India Kumbh Mela
1983, İtalya, Hindistan 9’, renkli
Tıpkı Rossellini gibi, Antonioni de uzun bir süre boyunca Hindistan’a karşı ciddi bir hayranlık duydu. Bu hayranlık sonucunda 1977 yılında ülkenin en önemli Hindu festivali olan Kumbh Mela’yı, milyonlarca kişinin Ganj nehrinin Jamuna ve Saraswati nehirleriyle birleştiği noktada dua etmek için buluşmasını beyaz perdeye taşıdı.
Roma 90
1989, İtalya, 9’, renkli
İtalyan başkenti Roma’nın sinematik portresi niteliğindeki bu kısa film, 1990 yılı Dünya Kupası sırasında işlev gören farklı mekanları yansıtan bir film serisinin parçasıydı.
Sicilya
1997, İtalya, 11’, renkli , İtalyanca, Türkçe altyazıyla
Antonioni'nin bu kısa filmi, beş farklı Sicilya manzarası üzerine sessiz bir meditasyon niteliğinde.
Michelangelo’nun Görünümü
2004, İtalya, 15’, renkli, İtalyanca, Türkçe altyazıyla
Michelangelo Antonioni’nin gerçek son filmi olma niteliğindeki bu film aynı zamanda, eşsiz bir biçimde insanların birbirleriyle iletişim kuramamasını irdeleyen usta bir sinemacının, baş karakterler olarak kendisini ve Roma’da yer alan Aziz Peter’in Büyük Kilisesi’ndeki, bir kriz sonucu tam anlamıyla 20 sene boyunca konuşma ve fiziksel hareket yetilerini kaybetmiş “cansız” heykelleri kullanması açısından önemli. Antonioni’nin kamerası durmaksızın heykellerin her bir ince detayını inceliyor ve bir heykelden diğerine geçerken zaman zaman bu iki ‘varlık’ arasındaki ilişkiyi gözler önüne seriyor.
Antonioni Gözünden Antonioni
1978, İtalya, 22’, renkli, İtalyanca, Türkçe altyazıyla
1978 yılından bu az bilinen Antonioni röportajı, yönetmenin filmleri üzerine hazırlanan bir televizyon programı için yapılmış.
Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)