Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Emmy Bacharach, 2020
6’

Kapsamlı bir deneyim ve film olarak tasarlanan bu çalışma, Türkiye’nin güneydoğusundaki kadim kentlerden Hasankeyf’in Ilısu Barajı’nın tehdidi altında kalışını ele alıyor. İşin üretildiği Kasım 2019’dan bu yana, baraj Dicle Nehri’nin su seviyesini yükselterek Hasankeyf’in sular altında kalmasına neden oldu. Bu çalışma, Hasankeyf’i bölgeden toplanmış fotogrametrik malzemeler aracılığıyla temsil ediyor, mağaraların dijital formatta özgün bir kayda sahip olmasını sağlıyor, farklı toplumlar, coğrafyalar ve yaşam biçimleri arasında empati kurmak için sanal gerçekliğin taşıdığı potansiyeli araştırıyor.

Bu çalışma, insan merkezci olmayan bir bakış açısıyla bu bereketli bölgeyi Mezopotamya’nın kadim uygarlıkları için yurda dönüştüren Dicle Nehri’ne odaklanarak suyun insan yerleşimleriyle ilişkini araştırıyor. Bin yıldır toprağı ve buradaki insanları besleyen su, artık bölge için ağır ekolojik sonuçlar doğuracak bir altyapı projesi olan hidroelektrik enerji santrali için kullanılıyor.

Deneyim iki öğeden oluşuyor: Dağlar üzerinden nehri takip eden Bilinç Akışı ve seyirciyi su altına daldıkça bir dizi mağaraya taşıyan Hasankeyf Mağaraları. Suyun aksak sesi ise tuhaf bir insanüstü ses algısı yaratıyor.

ATÖLYE ve British Council ortaklığında, Kültürlerarası Diyalog Programı kapsamında Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti'nin desteğiyle yürütülen Connect for Creativity’nin konuk sanatçı programı kapsamında İstanbul’da üretilmiştir.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. 

Hem Çok Eskilere Ait Hem de Fazlasıyla Çağdaş  <br> Tatiana Trouvé

Hem Çok Eskilere Ait Hem de Fazlasıyla Çağdaş
Tatiana Trouvé

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Dede, Baba, Oğul <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Dede, Baba, Oğul
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.