Ben Thorp Brown, 2019
17’34” 

Richard ve Dion Neutra’nın Los Angeles’ta Silver Lake baraj gölündeki 2. VDL Araştırma Evi’nde çekilen Cura, mimariyi bir tedavi aracı olarak gören Avusturyalı-Amerikalı mimar tarafından geliştirilen ilkeleri hayata geçiriyor. Her bir çevresel öğenin insanlarda algısal ve duygusal tepkiler yaratmak üzere dikkatlice hesaplandığı projeler bu mimar tarafından tasarlandı. Filmin başkahramanı ise bir kaplumbağa, seslendirmesini ABD’li vokalist Joan La Barbara’nın yaptığı ilgi tanrıçası Cura’yı ete kemiğe büründüren kadim sürüngen. Kaplumbağa, bizi mitoloji ile Neutra’nın temel felsefi metni Survival by Design’dan (Tasarım Yoluyla Hayatta Kalma,1954) pasajları harmanlayan bir monolog eşliğinde evin içinde gezdiriyor.

Bu film, çağımız için kurgusal bir sağlık merkezi ve empati yeteneğini geri kazanması gereken bir dünya için idman sahası olan Arcadia Center’ın bir parçası olarak üretildi.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

İki çocuk portresinden yola çıkarak...

İki çocuk portresinden yola çıkarak...

Suna ve İnan Kıraç Vakfı’na ait Oryantalist Resim Koleksiyonu’nda bugüne kadar Pera Müzesi’nin ikinci katındaki sergilerde de yer almış iki çocuk portresi bulunmaktadır. 20. yüzyıl başlarında, 4 yıl arayla yapılmış bu resimlerdeki çocuklardan biri Sultan Abdülhamid’in oğullarından Şehzade Abdürrahim Efendi, diğeri ise Osman Hamdi Bey’in kızı Nazlı’dır.

Doğu’ya Yolculuk

Doğu’ya Yolculuk

10 Kasım 2016 – 29 Ocak 2017 tarihleri arasında 19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.