Ben Thorp Brown, 2019
17’34” 

Richard ve Dion Neutra’nın Los Angeles’ta Silver Lake baraj gölündeki 2. VDL Araştırma Evi’nde çekilen Cura, mimariyi bir tedavi aracı olarak gören Avusturyalı-Amerikalı mimar tarafından geliştirilen ilkeleri hayata geçiriyor. Her bir çevresel öğenin insanlarda algısal ve duygusal tepkiler yaratmak üzere dikkatlice hesaplandığı projeler bu mimar tarafından tasarlandı. Filmin başkahramanı ise bir kaplumbağa, seslendirmesini ABD’li vokalist Joan La Barbara’nın yaptığı ilgi tanrıçası Cura’yı ete kemiğe büründüren kadim sürüngen. Kaplumbağa, bizi mitoloji ile Neutra’nın temel felsefi metni Survival by Design’dan (Tasarım Yoluyla Hayatta Kalma,1954) pasajları harmanlayan bir monolog eşliğinde evin içinde gezdiriyor.

Bu film, çağımız için kurgusal bir sağlık merkezi ve empati yeteneğini geri kazanması gereken bir dünya için idman sahası olan Arcadia Center’ın bir parçası olarak üretildi.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

Varna Savaşı

Varna Savaşı

Stani̇sław Chlebowski 1864-1876 yılları arasında İstanbul’da Sultan Abdülaziz’in saray ressamı olarak çalıştı. Abdülaziz de sanatsal yeteneğe sahipti ve Chlebowski’nin yaratıcı sürecine aktif olarak katıldı.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.