Ben Thorp Brown, 2019
17’34” 

Richard ve Dion Neutra’nın Los Angeles’ta Silver Lake baraj gölündeki 2. VDL Araştırma Evi’nde çekilen Cura, mimariyi bir tedavi aracı olarak gören Avusturyalı-Amerikalı mimar tarafından geliştirilen ilkeleri hayata geçiriyor. Her bir çevresel öğenin insanlarda algısal ve duygusal tepkiler yaratmak üzere dikkatlice hesaplandığı projeler bu mimar tarafından tasarlandı. Filmin başkahramanı ise bir kaplumbağa, seslendirmesini ABD’li vokalist Joan La Barbara’nın yaptığı ilgi tanrıçası Cura’yı ete kemiğe büründüren kadim sürüngen. Kaplumbağa, bizi mitoloji ile Neutra’nın temel felsefi metni Survival by Design’dan (Tasarım Yoluyla Hayatta Kalma,1954) pasajları harmanlayan bir monolog eşliğinde evin içinde gezdiriyor.

Bu film, çağımız için kurgusal bir sağlık merkezi ve empati yeteneğini geri kazanması gereken bir dünya için idman sahası olan Arcadia Center’ın bir parçası olarak üretildi.

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Hamam

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Cura

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Karanlık Kökenler

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Bilinç Akışı / Hasankeyf Mağaraları

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Robo-kıyamet Manifestosu: Özgürlük için tekno-politikalar

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Shirley’nin Ardında

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

KAPS Adası’nda Parti

Empati Seansları <br> 5. İstanbul Tasarım Bienali

Dip Akıntısı

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

#VideoPopPera Özel Bir Sergi Turu

Pera Müzesi Instagram hesabını bir günlüğüne  “Bu Bir Aşk Şarkısı Değil” sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley’e emanet ettik!

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin sergiler ekibinden Begüm Akkoyunlu ve Tania Bahar ilk açıldığımız günden bu yana süregelen ve artık bir gelenek halini alan “Genç Sergiler”in hikâyesini Pera Müzesi Blog için anlatıyor!