Potemkin Zırhlısı
Bronenosets Potiomkin

  • 5 Ekim 2016 / 19.00

Yönetmen: Sergey Ayzenştayn
Oyuncular: Aleksandr Antonov, Vladimir Barsky, Grigori Aleksandrov, Ivan Bobrov 
1925, 75’, Sovyetler Birliği, siyah-beyaz, sessiz, Türkçe altyazıyla 

Rusya'nın ve Avrupa'nın en eski ve büyük film stüdyosu Mosfilm tarafından yapılan ve Türkiye'de ilk kez 1927'de gösterilen Potemkin Zırhlısı’nın yönetmeni pek çoklarınca sinemanın dahi çocuğu olarak gösterilen Sergey Ayzenştayn. Yönetmenin bu ikinci filmi, Potemkin Zırhlısı Ayaklanması olarak bilinen gerçek bir olaydan alınmıştır. Filmde, 1905 yılında Rusya'nın Karadeniz filosuna bağlı Savaş Gemisi Potemkin'de dayanılmaz yaşama koşullarından bezmiş mürettebatın çar rejimine bağlı subaylara karşı başlattıkları bir ayaklanmanın sonunda gemiyi ele geçirmeleri ve sonrasında gelişen olaylar gerçekçi ama bir ölçüde de romantik bir zeminde anlatılmış, epik bir hava katılmıştır. Film sosyalist propagandayı hedeflerken, yönetmenin teknik buluşları, anlatımı zenginleştiren biçimsel yönelimleri sonucunda sinemanın gelişimi açısından da çığır açıcı olmuştur.

Sunum: Doç. Dr. Okan Ormanlı

Sinematek Yaşıyor!

Potemkin Zırhlısı
Bronenosets Potiomkin

Sinematek Yaşıyor!

Metropolis

Sinematek Yaşıyor!

Geçip Giden Çatana
L’Atalante

Sinematek Yaşıyor!

Sevgilim Hiroshima
Hiroshima mon amour

Sinematek Yaşıyor!

Rocco ve Kardeşleri
Rocco e i suoi fratelli

Sinematek Yaşıyor!

Salvatore Giuliano

Sinematek Yaşıyor!

Nefret
Le Mépris

Sinematek Yaşıyor!

Sekiz Buçuk

Sinematek Yaşıyor!

Persona

Sinematek Yaşıyor!

Umut

Sinematek Yaşıyor!

Konformist
Il Conformista

Sinematek Yaşıyor!

Gelin

Sinematek Yaşıyor!

Ayna
Zerkalo

Potemkin Zırhlısı
Bronenosets Potiomkin

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”