Yönetmen: Michelangelo Antonioni
Oyuncular: Monica Vitti, Paolo Bonacelli, Franco Branciaroli
İtalya,129’, 1981, renkli
İtalyanca, Türkçe altyazıyla

O dönemde henüz yeni olan video formatının olanaklarından etkilenen Antonioni’nin bu deneysel çalışması, Jean Cocteau’nun The Two-Headed Eagle (İki Başlı Kartal) başlıklı dramına dayanır ve başrolünde muhteşem Monica Vitti’ye yer verir. “Görgü kurallarına ve merasime saygı göster,” diyen ağırbaşlı karakter ve aşık olduğu şair/suikastçı, kendi kendini yıkılmakta olan bir şatoya sürgün etmiş bir kraliçenin hikayesinde seyirci karşısına çıkar. Zaman zaman, Antonioni bu kesin emre sadık kalırken, adeta yurttaşı Visconti’ye saygı duruşu yapar gibi, şefkatle her bir imkansız dekoratif kostüme, sahneye ve teatral dışavuruma odaklanır. Diğer anlarda ise, sanki Vitti’nin canlandırdığı kraliçenin arzularını dile getirir gibi yeni teknolojik araçları kullanarak, renk hareketleri, zeminüstü görseller ve benzer baş döndürücü görsel tekniklerle hikayenin anlatımsal merasimi yerle bir eder. Antonioni için video, “renkleri anlatımın bir parçası olarak, şairane bir şekilde... ve sonsuz sadakat ya da eğer istenirse, mutlak sahtelikle kullanmaya izin verdiği için yepyeni bir sinema dünyası” anlamına gelir.

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Aşkın Öyküsü

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kırmızı Çöl

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Zabriskie Noktası

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Bir Kadının Tanımlanması

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Macera

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Cinayeti Gördüm

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Oberwald’in Gizemi

Antonioni - Sessizliğin Gürültüsü

Kısalar

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.