Panorama: Hambre

La quema

Yönetmen: Tomas Rautenstrauch
Arjantin, 2015, 12', HDD, renkli
Diyalogsuz  

Sonbahar, kış. Mevsimler birbirine karışır. Birisi meraları yakmakta. Neredeyse hiçbir şey olmuyor, sadece zaman geçiyor. Görüntü tarafından parçalara ayrılmış bir zaman. 

Corriente

Yönetmen: Julio Fermpin
Arjantin, 2017, 6', HDD, renkli
Diyalogsuz  

Arjantin’in Corrientes eyaletinin coşkusuna hayranlıkla atılan bir bakış, Esteros del Iberá ve Empedrado kıyılarında dolaşıyor. Geçerken, her şeyi çevreleyen yaşamın taşmasına dikkat çekiyor. 

Ánima

Yönetmen: Clara Frías
Arjantin, 2015, 6', HDD, renkli
Diyalogsuz  

EPIPHYLLUM OXYPETALUM kaktüs çiçeğinin portresi.
Tomurcuk 30 gün büyür, geceleri çiçek açar ve ertesi sabah ölür. 

Untitled Sunset

Yönetmen: Gonzalo Egurza
Arjantin, 2020, 3', HDD, renkli
Diyalogsuz

Gün batımı hakkında Super8 kamerada düzenlenmiş bir egzersiz. 

Dark Paradise: Humans in Galapagos 

Yönetmen: Paul Rosero Contreras 
Ekvador, 2019, 18', HDD, renkli
Diyalogsuz  

Hayal gücüne sert bir şekilde hitap eden bir unsur olarak ada, milliyetçilik karşıtı hayallerin, ilkel ilhamların veya tecrit arzusunun enkarnasyonu olabilir. 1535’teki keşiflerinin ardından, Galapagos Adaları, Ekvador’a ilhak edildikleri 1832 yılına kadar büyük ölçüde ıssız kaldı. Contreras’ın projesi, takımadalardaki ilk yerleşimleri paradigmatik bir sosyal deney olarak araştırıyor. “Karanlık Cennet”, esnek sualtı türleri ve görünüşte cennet gibi görünümleri hakkında bir metafor geliştirmek için tarihi arkeoloji ve mitolojik anlatıyı bir araya getiriyor.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.