Yarışma: Ethnogeographic

Kajanaqtuq

Yönetmen: Ella Morton
Kanada, 2020, 10’ 39’’, HDD, Renkli
İngilizce, İnuitçe; Türkçe, İngilizce Altyazılı 

Inuk Elder Naulaq LeDrew, Kanada'nın Nunavut kentindeki evinden ve gençliğinden bu yana Inuit yaşam tarzlarının nasıl değiştiğini anlatıyor. Bölgenin Değiştirilmiş Süper 8mm film görüntüleri, onun tarihsel olaylara ve Eskimo mitolojisine ilişkin açıklamasını gösteriyor.

The Requerimiento

Yönetmen: Andrea Bordoli
İsviçre, 2020, 8’, Renkli 
İngilizce; Türkçe Altyazılı 

Requerimiento, İspanyol monarşisinin Kastilya'nın Yeni Dünya topraklarını ele geçirme ve yerli sakinleri boyun eğdirme, sömürme ve gerekirse savaşma konusundaki ilahi hakkının beyanıydı.Bu deneysel 16 mm kısa film, mitolojik bir zamanın estetiğini ve onun arketipik yaratıklarını ve materyallerini araştırıyor. REQUERIMIENTO, özellikle bir yılanın ve bir göktaşı parçasının yörüngelerini takip ederek, farklı çağlar ve kültürlerdeki insan ve insan dışı farklılıkları sorgulayan iç içe bir anlatım geliştirir.

Spirits and Rocks: an Azorean Myth

Yönetmen: Aylin Gökmen
İsviçre, 2020, 13’ 30’’, HDD, Siyah-Beyaz
Portekizce; İngilizce, Türkçe altyazılı  

Volkanik bir adada yaşayan ada halkı yaklaşan volkanik patlama, deprem tehdidi ve geçmiş travmaların yükü ile bitmeyen bir döngüye hapsolmuşlardır. Kimi mit ve dini inançlara başvururken, diğerleri köylerini volkanik kayalardan yeniden inşa ederek direnç gösterirler. Adanın manzaralarının ruhani atmosferini yansıtan film, yavaş yavaş anlattığı hikayelerin görüntüsünü alıyor. 

The Spirit Keepers of Makuta'ay

Yönetmen: Yen-Chao Lin
Kanada, 2020, 10’ 50’’, HDD, Renkli
Diyalogsuz

Tayvan'ın doğu kıyısındaki geleneksel Amis bölgesinde çekimleri yapılan Makuta'ay'ın farklı manevi uygulamaların, Taoist ritüel sahiplenmeden geçmiş Amis büyücülerinin anılarına kadar süper 8 deneysel bir belgeseldir.

The White Death of the Black Wizard

Yönetmen: Rodrigo Ribeiro
Brezilya, 2020, 10’20’’, HDD, Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe Altyazılı 

Brezilya'daki kölelik geçmişinin anıları, ruhani manzaralara ve ürkütücü seslere akıyor. Görsel bir şiirsel deneme aracılığıyla, Afrika diasporasındaki siyah insanların sessizliğini ve görünmezliğini yansıtan samimi ve duyusal bir yolculuk.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.