Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

Losing The Tread 

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2014, 8', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı 

1979/1980'de çektiğim süper 8 makaralı Paris podyumlarının, couture kültürü üzerine deneysel bir kısa meditasyonunun olması gerekiyordu. Nasılının o zamandan kendini ifşa ettiği bu film için, Deleuze'ün üslup tanımıyla “kişinin kendi dilinde bir yabancı dil yaratması” sözleri beni bu arayışın iplerini çözmeye teşvik etti. Moda ve stilin nasıl iç içe geçtiğini ve aynı zamanda bireysel parıltı ve kaprislerden nasıl etkilendiğini düşünmek için Coco Chanel, Courrèges, Cole Porter ve Kaiser Karl'ı eski film anlarıyla bir araya getirmeye başladım. O zaman da, şimdi olduğu gibi, bu arayüzün tüm örtüsünü kavramak, ipliği bulmayı, aynı zamanda kaybetmeyi de beraberinde getirir…

But Elsewhere Is Always Better

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2016, 5', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı  

Vivian Ostrovsky'nin Chantal Akerman'ı hatırladığı bu kısa filmde, Ostrovsky 1970'lerin başında ilk toplantılarından, Akerman'ın kendi görüntülerini kullanarak, film yapımcısı olarak Chantal'ın kişiliğini gösteren birkaç anıyı hatırlıyor ve kırk yılı aşkın bir dostluğu dört dakikaya sığdırıyor.

Wherever Was Never There

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2011, 6', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı 

Babam Rehor Ostrovsky'nin 30. ölüm yıldönümü vesilesiyle yaptığım samimi bir film.İlk 8 m ve super 8 filmlerimden, eski fotoğraflarımdan, mektuplarımdan ve diğer hatıralardan kesitleri bir araya getirdiğim bu filmde, ergenlik yıllarımı, aile gezilerini, tatilleri ve günlük sahneleri yavaş bir geçiş içerisinde kayıp aksanları, yemek masasındaki doğaçlama şarkıları ve sohbet parçalarını dinlediğim ev filmleri ve fotoğraf albümleri arasında bir yerde titreyen anıların manzarası. - Vivian Ostrovsky

SON CHANT 

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2020, 12', HDD, Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı

Geçen on yılda çektiğim mini DV'lerime bakarken, Montparnasse'de birlikte yemek yediğimiz bir birahaneden ayrılan Chantal Akerman ve Sonia Wieder-Atherton'ın unutulmuş bir gece sekansını yeniden keşfettim. Alıntı bir süre bende kaldı. Bu beni Chantal'ın filmlerindeki ses çalışmasına ve 20'den fazla film yaptığı çellist Sonia Wieder-Atherton ile yakın işbirliğine odaklanmaya sevk etti. Bunun üzerine New York, Paris ve Moskova’da üçümüzün beraber vakit geçirdiği kimi yerlerin görüntülerini onunkilerle iç içe geçirmeye karar verdim.  - Vivian Ostrovsky

THE TITLE WAS SHOT 

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2009, 9', HDD, Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı 

The Title Was Shot, 2009'da Berlin'deki film teorisyenlerinin "Ben" ve "Biz"in Sinematik Yapılandırmaları başlıklı bir konferansından doğdu. 1920'lerden 90'lara kadar uzanan 25'ten fazla filmden parçalardan oluşan bu yaramaz kısa filmde kovboylar, Kızılderililer ve zor durumdaki genç kızlar yer alıyor. Wittgenstein, Gilles Deleuze ve Slavoj Zizek'in felsefi düşünceleri tarafından kışkırtılan Tarzan, Jane, transgender bir goril ve kareden kareye tehditkar bir aslan tangosunun yer aldığı film, hızlı tempolu, yürek hoplatan bir sinemasever komedi halini aldı. 

CORrespondência e REcorDAÇÕES

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2013, 11', HDD,Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı 

Brezilyalı sanatçı Ione Saldanha ile yazılmalarına dayanan bu portre, Rio de Janeiro'daki MAM’de (Modern Sanat Müzesi) bir sergi için yapıldı. Ione Saldanha (1919-2001), hepsi de arkadaşı olan Lygia Clark, Sonia Delaunay ve Vieira da Silva'nın çağdaşıydı. Renkle şekillendirdiği çıta ve bambu gibi daha heykelsi destekler için tuval üzerine resim yapmayı bıraktıktan sonra, Matisse hala sürekli zihnindeydi ve ilham almak için ona danışıyordu. Bu skeç, bir kişi olarak sanatçı ve eseri hakkında bir fikir vermek içindir.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.

 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.