Losing The Tread
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2014, 8', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı
1979/1980'de çektiğim süper 8 makaralı Paris podyumlarının, couture kültürü üzerine deneysel bir kısa meditasyonunun olması gerekiyordu. Nasılının o zamandan kendini ifşa ettiği bu film için, Deleuze'ün üslup tanımıyla “kişinin kendi dilinde bir yabancı dil yaratması” sözleri beni bu arayışın iplerini çözmeye teşvik etti. Moda ve stilin nasıl iç içe geçtiğini ve aynı zamanda bireysel parıltı ve kaprislerden nasıl etkilendiğini düşünmek için Coco Chanel, Courrèges, Cole Porter ve Kaiser Karl'ı eski film anlarıyla bir araya getirmeye başladım. O zaman da, şimdi olduğu gibi, bu arayüzün tüm örtüsünü kavramak, ipliği bulmayı, aynı zamanda kaybetmeyi de beraberinde getirir…
But Elsewhere Is Always Better
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2016, 5', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı
Vivian Ostrovsky'nin Chantal Akerman'ı hatırladığı bu kısa filmde, Ostrovsky 1970'lerin başında ilk toplantılarından, Akerman'ın kendi görüntülerini kullanarak, film yapımcısı olarak Chantal'ın kişiliğini gösteren birkaç anıyı hatırlıyor ve kırk yılı aşkın bir dostluğu dört dakikaya sığdırıyor.
Wherever Was Never There
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2011, 6', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı
Babam Rehor Ostrovsky'nin 30. ölüm yıldönümü vesilesiyle yaptığım samimi bir film.İlk 8 m ve super 8 filmlerimden, eski fotoğraflarımdan, mektuplarımdan ve diğer hatıralardan kesitleri bir araya getirdiğim bu filmde, ergenlik yıllarımı, aile gezilerini, tatilleri ve günlük sahneleri yavaş bir geçiş içerisinde kayıp aksanları, yemek masasındaki doğaçlama şarkıları ve sohbet parçalarını dinlediğim ev filmleri ve fotoğraf albümleri arasında bir yerde titreyen anıların manzarası. - Vivian Ostrovsky
SON CHANT
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2020, 12', HDD, Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı
Geçen on yılda çektiğim mini DV'lerime bakarken, Montparnasse'de birlikte yemek yediğimiz bir birahaneden ayrılan Chantal Akerman ve Sonia Wieder-Atherton'ın unutulmuş bir gece sekansını yeniden keşfettim. Alıntı bir süre bende kaldı. Bu beni Chantal'ın filmlerindeki ses çalışmasına ve 20'den fazla film yaptığı çellist Sonia Wieder-Atherton ile yakın işbirliğine odaklanmaya sevk etti. Bunun üzerine New York, Paris ve Moskova’da üçümüzün beraber vakit geçirdiği kimi yerlerin görüntülerini onunkilerle iç içe geçirmeye karar verdim. - Vivian Ostrovsky
THE TITLE WAS SHOT
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2009, 9', HDD, Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı
The Title Was Shot, 2009'da Berlin'deki film teorisyenlerinin "Ben" ve "Biz"in Sinematik Yapılandırmaları başlıklı bir konferansından doğdu. 1920'lerden 90'lara kadar uzanan 25'ten fazla filmden parçalardan oluşan bu yaramaz kısa filmde kovboylar, Kızılderililer ve zor durumdaki genç kızlar yer alıyor. Wittgenstein, Gilles Deleuze ve Slavoj Zizek'in felsefi düşünceleri tarafından kışkırtılan Tarzan, Jane, transgender bir goril ve kareden kareye tehditkar bir aslan tangosunun yer aldığı film, hızlı tempolu, yürek hoplatan bir sinemasever komedi halini aldı.
CORrespondência e REcorDAÇÕES
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2013, 11', HDD,Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı
Brezilyalı sanatçı Ione Saldanha ile yazılmalarına dayanan bu portre, Rio de Janeiro'daki MAM’de (Modern Sanat Müzesi) bir sergi için yapıldı. Ione Saldanha (1919-2001), hepsi de arkadaşı olan Lygia Clark, Sonia Delaunay ve Vieira da Silva'nın çağdaşıydı. Renkle şekillendirdiği çıta ve bambu gibi daha heykelsi destekler için tuval üzerine resim yapmayı bıraktıktan sonra, Matisse hala sürekli zihnindeydi ve ilham almak için ona danışıyordu. Bu skeç, bir kişi olarak sanatçı ve eseri hakkında bir fikir vermek içindir.
Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)