USSA
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 1985, 11', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı
ABD + SSCB = USSA. Filmim, muhtemelen kendi kişisel geçmişim nedeniyle bulanık sınırlarla ilgili. New York'ta Rus ve Çek bir ailenin çocuğu olarak doğdum, Brezilya'da büyüdüm ve Fransa'da eğitim aldım. Sonuç olarak bu film, Super 8'de New York, Berlin, Milano ve Paris'te çekilmiş bir kültürel kokteyldir.
WORK AND PROGRESS
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 1999, 10', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı
1990 yılında iki yönetmenin Rusya’ya yaptıkları bir gezi esnasında yaptıkları Super 8 çekimleri ve Vertov, Eisenstein gibi klasik Rus yönetmenlerinin çekimlerini bir araya getiren çift ekranlı iki ayrı çağa ait bir filmdir.
Nikita Kino
Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2002, 40', HDD, Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı
1960 yılında babam, Moskova'da 40 yıldır görmediği kız ve erkek kardeşinin hala hayatta olduğunu öğrendiğinde ailem Brezilya'da yaşıyordu. SSCB'den ayrılamadıklarından yaklaşık 15 yıl boyunca onları düzenli olarak ziyarete gittik. O zamanlar 8 mm'lik bir süper 8 kameram vardı ve aileyi, gezilerimizi, pikniklerimizi, pazarları ve evlerini çektiğim bir süper 8 kameram vardı...
Kendi başına pek ilginç olmayan bu malzemeyi, aynı döneme (1960'lar, 1970'ler, 1980'ler) ait Sovyet buluntu görüntüleri ile karıştırarak kullanmaya karar verdim. Uzun metrajlı filmler, propaganda görüntüleri, haber filmleri vb. kullandım. Sonuç, bir tür Kruşçev dönemi karışımı ile Sovyet müziğinin bir kolajı ve Soğuk Savaş dönemi anılarımdan bir seslendirme halini aldı.
Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.
Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 300 TL
İndirimli: 150 TL
Grup: 200 TL (toplu 10 bilet ve üstü)