Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

USSA

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 1985, 11', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

ABD + SSCB = USSA. Filmim, muhtemelen kendi kişisel geçmişim nedeniyle bulanık sınırlarla ilgili. New York'ta Rus ve Çek bir ailenin çocuğu olarak doğdum, Brezilya'da büyüdüm ve Fransa'da eğitim aldım. Sonuç olarak bu film, Super 8'de New York, Berlin, Milano ve Paris'te çekilmiş bir kültürel kokteyldir. 

WORK AND PROGRESS

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 1999, 10', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı  

1990 yılında iki yönetmenin Rusya’ya yaptıkları bir gezi esnasında yaptıkları Super 8 çekimleri ve Vertov, Eisenstein gibi klasik Rus yönetmenlerinin çekimlerini bir araya getiren çift ekranlı iki ayrı çağa ait bir filmdir.  

Nikita Kino

Yönetmen: Vivian Ostrovsky
ABD, 2002, 40', HDD, Siyah-Beyaz
İngilizce; Türkçe altyazılı 

1960 yılında babam, Moskova'da 40 yıldır görmediği kız ve erkek kardeşinin hala hayatta olduğunu öğrendiğinde ailem Brezilya'da yaşıyordu. SSCB'den ayrılamadıklarından yaklaşık 15 yıl boyunca onları düzenli olarak ziyarete gittik. O zamanlar 8 mm'lik bir süper 8 kameram vardı ve aileyi, gezilerimizi, pikniklerimizi, pazarları ve evlerini çektiğim bir süper 8 kameram vardı...

Kendi başına pek ilginç olmayan bu malzemeyi, aynı döneme (1960'lar, 1970'ler, 1980'ler) ait Sovyet buluntu görüntüleri ile karıştırarak kullanmaya karar verdim. Uzun metrajlı filmler, propaganda görüntüleri, haber filmleri vb. kullandım. Sonuç, bir tür Kruşçev dönemi karışımı ile Sovyet müziğinin bir kolajı ve Soğuk Savaş dönemi anılarımdan bir seslendirme halini aldı.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.