Panorama: Colombian Highlights

Kolombiyalı görsel-işitsel deneyler patlama yaşıyor ve sergi, pandemi, polis baskısı ve bilincin ötekiyi ve bedenlerini anlamaya yönelik uyanışı gibi küresel olaylar tarafından teşvik edilen sanatçıların geliştirmekte olduğu önemli noktaları gösteriyor. Film yapım dünyası ve diğer sanatsal ifadeler arasında köprüler kuran Kolombiyalı sanatçılarda gelişiyor.

Method for a Portrait

Yönetmen: Daniela Jiménez Guzmán
Kolombiya, 2014, 4', HDD, renkli
İspanyolca; Türkçe altyazılı 

Orada iki yıl yaşayarak tanıştığımda, onu bir mercekten görmeye başladım. Dokuz dairede daha oturduktan sonra, evimi hisseden daireyi nasıl kaydedebilirim? 

Deep Blue

Yönetmen: Sebastian Wiedemann
Kolombiya, 2020, 7', HDD, renkli
Diyalogsuz 

Pandemiye direnmek ve yeniden var olmak için Dünyalar arasında Bahar rüzgarları ve Apneler. 

84

Yönetmen: Daniel Cortés
Kolombiya, 2020, 13', HDD, renkli
İspanyolca; Türkçe altyazılı 

Bugün Kolombiya'da son barış antlaşması paramparça oluyor ve şiddet ülkeyi ele geçiriyor. 1984'te çekilen, otuz yılı aşkın süredir kayıp olan iki film birlikte gün yüzüne çıkıyor. 84, izleyiciyi bu lanetli makaralar aracılığıyla kurmaca ve belgesel arasında, karanlık bir tekrar alameti tarafından mahkum edilmiş, şehirler ve kırlar arasında bölünmüş bir ülkeye sürüklüyor.

Redemption

Yönetmen: Los Ex Colectivo
Kolombiya, 2020, 18', HDD, renkli 
Diyalogsuz

Redemption, arşiv görüntülerini kullanarak gösterilerin, savaşların, endüstriyel üretimin, tarım faaliyetlerinin, kraliyet bahçelerinin, doğal süreçlerin, süpermarketlerin ve silah dükkanlarının, Cennet arayışının yaşam ve ölüm arasındaki kavşağı gösterdiği bir video koleksiyonunu üst üste bindirir, araya ekler, kaydırır ve remiksler ve bu sürece bizi tabi kılar. 

Exquisite Beginnings

Yönetmen: Ricardo Pinzón
Kolombiya, 2019, 4', HDD, renkli
İspanyolca; Türkçe altyazılı 

Bize dokunan Kolombiya hakkında görsel bir ritmik deneme.

Vulvas

Yönetmen: Huaira Paloma Lizarralde
Kolombiya, 2019, 9', HDD, renkli
Diyalogsuz 

Vulvas, adından da anlaşılacağı gibi kıvrımlar, şekiller, hacimler ve vücut sıvıları arasında görsel bir yolculuktur. Vulvalı bedenler, kendileri olmanın korkusu, sessizliği ve tabusu içinde yaşamaktan bıkmışlardır.

Totem Song

Yönetmen: Walter Escamilla
Kolombiya, 2020, 4', HDD, renkli
Diyalogsuz  

Totem Song, Avrupa'daki sokak müzisyenlerini konu alan deneysel bir belgesel filmdir. Film, yönetmenin 2018'de Avrupa'ya yaptığı ilk seyahatte kaydettiği farklı ritim, melodi, ses ve görüntüleri bir araya getiren ve karıştıran bir görsel-işitsel mash-up oluşturma fikrinden geliyor. Filmde totem ritim ve melodi olarak ele alınır ve totem, insanların sokakları ve kutsal yerleri keşfederken ses ve hareket üzerinden oluşturdukları kalıplardır.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu.