Panorama: Tech-Myth

Teknolojinin ilerlemesi ve görüntüleri günlük olarak düzenleme ve paylaşma yeteneği alanında, görüntü sahip olduğu değeri mi kaybediyor yoksa kurgu ve sanatsal müdahale için yeni bir malzemeye mi dönüşüyor? İmge artık gerçeklikle bağlantısı olmayan yeni bir değer mi kazandı? Rolü, onu yakalayan ve düzenleyen kişinin vizyonunu temsil etmenin bir yolu olarak mitle ilişki kurmak oldu mu? Bu efsaneler anlamlı mı? Buna angaje insanlar bunun gerçeklikle hiçbir ilişkisi olmadığının farkındalar mı? Yoksa sadece hayal gücü ve halüsinasyonda daha derine inen bir kısır döngüde miyiz?

Crossover (The Scene)

Yönetmen: Ahmed Elshaer
Mısır, 2017, 7', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı

İki dünya, iki boşluk veya çapraz sınırlar - bu başlıklar bizi ortamlar arasında geçiş yapma konusunda aynı konsepte getiriyor.

Deeply Absurd Lucidity

Yönetmen: Sammy Sayed
Mısır, 2017, 7', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Zihinsel ve duygusal zekasını hackleyen belirsiz bir şekil değiştirici tarafından yönlendiriliyor gibi görünen, saçma ve rastgele yansıtılan vizyonlar arasında sıkışıp kalmış bir adam.

The Caller AKA -EL Nadaha

Yönetmen: Muhammad Taymour
Mısır, 2017, 8', HDD, renkli
Diyalogsuz

“Nadaha” geceleri Mısır kırsalında çok tatlı bir sesle şarkı söylemek için ortaya çıkan ve o ülkedeki erkekleri çağıran, sesine kapılan ve bilinmeyen yerlere giden bir kadındır.

Video, hepimizin içindeki iç sesler için (video sırasında Nadaha sesiyle temsil edilen) sembolik, gerçeküstü bir simülasyon.

Flowmaster

Yönetmen: Nevien Emam
Mısır, 2017, 4', HDD, renkli
Diyalogsuz

Hareket, herhangi bir hareket ile diğeri arasındaki fark olan sessizliğin zıddıdır ve sessizlik olduğunda bir sahnedir. Belli bir anı kaydetmeden öncesini kaçırmak, sonrasını ihmal etmek. Sahne hareket ederse, kaydedilen andan itibaren başka bir zamanlama gösterir; hareket sayesinde sessiz bir sahnenin yeni bir kompozisyonu olur.

It seems that I need a choreographer

Yönetmen: Eman Zahran
Mısır, 2017, 5', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Profesyonel bir dansçıya ihtiyacım var gibi görünüyor
Bir dansçıya ihtiyacım var gibi görünüyor
İhtiyacım var gibi görünüyor
ben varım gibi geliyor
benim gibi görünüyor
Öyle gibi

The Current Cube

Yönetmen: Hend Moaaz
Mısır, 2017, 6’', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe ve Arapça altyazılı 

“Anlaşılmayan duvar yazıları hakkında uydurma bir soruşturma; nesnel ve öznel hipotezlere dayalıdır.”

The Image of Man

Yönetmen: Soheir Sharara
Mısır, 2017, 4', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe ve Arapça altyazılı 

“Görmek kelimelerden önce gelir [...] Gördüklerimizle bildiklerimiz arasındaki ilişki hiçbir zaman sabit değildir.” John Berger, Görme Biçimleri.

The Aesthetics of Being

Yönetmen: Samuel Nashaat
Mısır, 2017, 6', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı 

Bir şeyin/birinin var olması, üç estetiği birleştiren çok iyi tasarlanmış bir süreçle üretilmiş olduğu anlamına gelir. Birincisine (akış) ya da bilinçsizce olmak denir. İkincisi (Ritim) veya ‘ürünün uzun ömürlü olmasını sağlamak için lütfen önceden ayarlanmış günlük rutinine uyun’. Üçüncüsü, (Kontrast) bir dizi yöntem, terim ve emri takip etmenin yanı sıra standartlar için rekabetçi bir şekilde mücadele etmektir.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Pera Öğrenme programları kapsamında yayınlanan, Tania Bahar'ın kaleme aldığı ve Marina Rico'nun resimlediği hikâye kitabı Küçük Sarı Daire, çocuklarla yetişkinlerin birlikte keşfedecekleri ve paylaşacakları farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.