Teknolojinin ilerlemesi ve görüntüleri günlük olarak düzenleme ve paylaşma yeteneği alanında, görüntü sahip olduğu değeri mi kaybediyor yoksa kurgu ve sanatsal müdahale için yeni bir malzemeye mi dönüşüyor? İmge artık gerçeklikle bağlantısı olmayan yeni bir değer mi kazandı? Rolü, onu yakalayan ve düzenleyen kişinin vizyonunu temsil etmenin bir yolu olarak mitle ilişki kurmak oldu mu? Bu efsaneler anlamlı mı? Buna angaje insanlar bunun gerçeklikle hiçbir ilişkisi olmadığının farkındalar mı? Yoksa sadece hayal gücü ve halüsinasyonda daha derine inen bir kısır döngüde miyiz?
Crossover (The Scene)
Yönetmen: Ahmed Elshaer
Mısır, 2017, 7', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı
İki dünya, iki boşluk veya çapraz sınırlar - bu başlıklar bizi ortamlar arasında geçiş yapma konusunda aynı konsepte getiriyor.
Deeply Absurd Lucidity
Yönetmen: Sammy Sayed
Mısır, 2017, 7', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı
Zihinsel ve duygusal zekasını hackleyen belirsiz bir şekil değiştirici tarafından yönlendiriliyor gibi görünen, saçma ve rastgele yansıtılan vizyonlar arasında sıkışıp kalmış bir adam.
The Caller AKA -EL Nadaha
Yönetmen: Muhammad Taymour
Mısır, 2017, 8', HDD, renkli
Diyalogsuz
“Nadaha” geceleri Mısır kırsalında çok tatlı bir sesle şarkı söylemek için ortaya çıkan ve o ülkedeki erkekleri çağıran, sesine kapılan ve bilinmeyen yerlere giden bir kadındır.
Video, hepimizin içindeki iç sesler için (video sırasında Nadaha sesiyle temsil edilen) sembolik, gerçeküstü bir simülasyon.
Flowmaster
Yönetmen: Nevien Emam
Mısır, 2017, 4', HDD, renkli
Diyalogsuz
Hareket, herhangi bir hareket ile diğeri arasındaki fark olan sessizliğin zıddıdır ve sessizlik olduğunda bir sahnedir. Belli bir anı kaydetmeden öncesini kaçırmak, sonrasını ihmal etmek. Sahne hareket ederse, kaydedilen andan itibaren başka bir zamanlama gösterir; hareket sayesinde sessiz bir sahnenin yeni bir kompozisyonu olur.
It seems that I need a choreographer
Yönetmen: Eman Zahran
Mısır, 2017, 5', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı
Profesyonel bir dansçıya ihtiyacım var gibi görünüyor
Bir dansçıya ihtiyacım var gibi görünüyor
İhtiyacım var gibi görünüyor
ben varım gibi geliyor
benim gibi görünüyor
Öyle gibi
The Current Cube
Yönetmen: Hend Moaaz
Mısır, 2017, 6’', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe ve Arapça altyazılı
“Anlaşılmayan duvar yazıları hakkında uydurma bir soruşturma; nesnel ve öznel hipotezlere dayalıdır.”
The Image of Man
Yönetmen: Soheir Sharara
Mısır, 2017, 4', HDD, renkli
İngilizce; Türkçe ve Arapça altyazılı
“Görmek kelimelerden önce gelir [...] Gördüklerimizle bildiklerimiz arasındaki ilişki hiçbir zaman sabit değildir.” John Berger, Görme Biçimleri.
The Aesthetics of Being
Yönetmen: Samuel Nashaat
Mısır, 2017, 6', HDD, renkli
Arapça; Türkçe ve İngilizce altyazılı
Bir şeyin/birinin var olması, üç estetiği birleştiren çok iyi tasarlanmış bir süreçle üretilmiş olduğu anlamına gelir. Birincisine (akış) ya da bilinçsizce olmak denir. İkincisi (Ritim) veya ‘ürünün uzun ömürlü olmasını sağlamak için lütfen önceden ayarlanmış günlük rutinine uyun’. Üçüncüsü, (Kontrast) bir dizi yöntem, terim ve emri takip etmenin yanı sıra standartlar için rekabetçi bir şekilde mücadele etmektir.
Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)