Yarışma: First Experiments

C’est quoi le Mantra Moderne? 

Yönetmenler: Merve Erdem, Kit Martin
Fransa, 2019, 8’ 27’’, HDD, Renkli
İngilizce, Fransızca, Türkçe; Türkçe-İngilizce altyazılı

İki dilli senaryo, soyutlama ve gerçekçilik arasında sürüklenirken film, ikilinin ilk albümlerinden sonrasına dair bir anlık bir görüntüyü sunarken ortamlarını, dillerini ve gerçekliğini araştıran bir deneme olarak hizmet ediyor.

Cabo Tuna or The Management of the Sky

Yönetmen: Unidad de Montaje Dialéctico
Meksika, 2020, 13, HDD, Renkli 
İspanyolca; İngilizce, Türkçe Altyazılı 

"Cabo Tuna or The Management of the Sky", yalnızca YouTube'da bulunan görüntüleri kullanarak, Nazi ve Sovyet silah endüstrilerinin kökenlerini kullanılan dijital gözetleme sistemleriyle iç içe geçiren yapay uydular ve dijital gözetim tarihinin materyalist bir yeniden okumasıdır. Uyuşturucuya karşı savaşın Meksika bağlamında bu anlatı, Meksika hükümetinin kendi havacılık roketlerini yaratma konusundaki başarısız girişimlerinin, yabancı güçler ve şirketlerin teknolojiye artan bağımlılığının, uzayın özelleştirilmesinin ve son olarak, devletin askeri kontrolünün günümüzde güçlendirilmesinin araştırıyor. 

Cissoid

Yönetmen: Öznur Ölüç
Türkiye, 2020, 4’, HDD, Renkli
Diyalogsuz 

Cissoid, görsel algıda kırılmalar yaratan "kapalı göz görme" imgesini dikkatle inceler. Avangard sinema hareketinden beslenen Cissoid, sesi en etkili araç olarak görüyor. Metronom duyusunu kullanarak, izleyicinin kendi deneyimlerini yaşayabilmesi için bağlamsal dayatmalar olmaksızın sadece ritmik bir yön vermeyi amaçlamıştır. Filmde kullanılan 848 görüntünün tamamı, 35 mm'lik yanmış filmlerin dijital olarak (kontrast, ışık, renk vb.) 3D ortama aktarılmasıyla oluşturulmuştur. Üretimde simülasyon ve gerçeklik arasında bir ilişki kurarak, bireyi kendi algı pencerelerini keşfetmeye davet eder. Böylece Cissoid, izleyiciyi karanlık oyun alanlarına davet ederek 3 boyutlu ortamda kaotik deneyimler sunmayı hedefliyor.

Dehumanized

Yönetmen: Louis Brückner
Almanya, 2020, 1’, HDD, Renkli
Diyalogsuz  

Dehumanized, askeri bir mezarlıkta kameranın kendisinin bir silah haline geldiği, ölülerin barışının yüksek savaş sesleriyle bozulduğu deneysel bir kısa filmdir.

Green Remembrance

Yönetmen: William Hong-xiao Wei
İngiltere, 2020, 5’, HDD, Renkli 
Fransızca; İngilizce, Türkçe Altyazı 

Dünyanın bir yerinde uzak bir ada var. Deniz. Yemyeşil tepeler. Geçilmez orman. Olmuş bir şey, olmayabilecek bir şey ve aklınızda bilmediğiniz bir şey üst üste binmeye başlar…

Je Suis Paula

Yönetmen: Nelson Rodríguez Tequia
Kolombiya, 2020, 23’, HDD, Renkli 
Fransızca, İspanyolca; Türkçe Altyazı

Fransız bir aile tarafından evlat edinilen Babette, köklerini ve aile geçmişini araştırmak için anavatanı Kolombiya'ya dönmeye karar verir. 90 yaşındaki Alzheimer hastası bir adam olan dedesi Abraham'ın yardımıyla, şiddetle dolu bir geçmişi ve evlatlıktan vazgeçmek zorunda kalmasının nedenini ve yok edilen siyasi hayatta militanlar olan ebeveynlerinin kaderini keşfeder. 

The Clocks

Yönetmenler: Ecem Arslanay & Yiğit Tanel Kaçar
Türkiye, 2020, 5’ 35’’, HDD, Renkli 
İngilizce; Türkçe Altyazılı  

The Clocks, Ecem Arslanay'ın Manifold'da yayınlanan 'Büyük Saat, Küçük Saat, İleri Saat, Geri Saat, Yukarı Saat, Aşağı Saat' (2019)’ten uyarlama ilk deneme filmidir. Yönetmenlerin görüntüleri, farklı dönemlerden çeşitli sanat eserleri ve çeşitli tüketici ürünlerinin reklam görsellerinin görsel bir karışımıdır. İklim krizini zaman kavramı üzerinden ele alan film şiirsel bir uyarı görevi görüyor. 

Things I Don't Remember 

Yönetmen: Fırat Özeler
Türkiye, 2020, 9’, HDD, Renkli 
Turkçe; İngilizce Altyazılı  

Unutulmuş bir yılbaşı gecesi, ansızın ziyarete gelen bir hayalet ve hafıza bahçelerine yolculuk.

The Architect

Yönetmen: Adam Stoner
ABD, 2020, 4’ 30’’, HDD, Siyah-Beyaz
Diyalogsuz 

Yapılar ve malzemeler bir figür içinde çözülür, dönüşür ve ikamet eder. Bir dizi mimari resim ve çizimle birlikte oluşturulan The Architect, hafif bir masa üzerinde bir dizi kum çiziminin fotoğraflanmasıyla yapılmıştır.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.