Yarışma: Animation - I

Pattern Recognition 

Yönetmen: Dirk de Bruyn
Avustralya, 2019, 4’51’’, HDD, Renkli 
Diyalogsuz  

Bir dizi plak kapağını baş döndürücü bir hızla çevirmek, gözü, aldığı görüntüleri örneklemeye zorlar. Bugün kamusal alanda mobil teknolojiler transistörlü radyodan cep telefonuna geçmiştir. Görüntüler artık perspektif yasalarına göre davranmıyor. Marshall McLuhan'ın hızlı görüntülerin örüntü tanıma yasalarına göre performans gösterdiği Akustik Uzay olarak adlandırdığı şey budur. Bu film,Araba kazalarını kronikleştiren ve artık cep telefonu tarafından sağlanan dolaysızlık ve aciliyet durumuna erişmek için 1960'ların Melbourne Radyo Şovundan gelen sesi geri dönüştürüyor.

SCUM MUTATION

Yönetmen: Ov
Fransa, 2020, 10’, HDD, Renkli 
Diyalogsuz  

İşte ‘SCUM’, kafesteki yaratık. Çağımızın öfkesi içinde, bireysel ve toplumsal yaranız şiddetle olan içsel bağımızı sorguluyor. SCUM, silikon ellerinizde genç mikroplar büyüyor ve mutasyona uğruyor.

The Wind

Yönetmen: Miranda Javid
ABD, 2020, 4’, HDD, Siyah-Beyaz 
Diyalogsuz 

Tarihsel bir gerçeğin katılığı, bulutlar gibi ya da belki bulut bilişim gibi yuvarlanır. Masaüstü bilgisayarlar, çöp kutuları ve imleçler gibi dijital manzaralar, somut olarak geriye kalanın hissini düzleştirir: rüzgarın cilt üzerindeki görünmez keyfini sunar.

STAMINA 

Yönetmen: Nadin Heinke
Almanya, 2020, 3’ 51’’, HDD,  Renkli 
Diyalogsuz  

STAMINA, ekoeleştirel teori ve çevresel estetikten ilham alan deneysel, animasyonlu bir kısa filmdir. Tekinsiz olan Heimat, doğallık ve insan hayvanlarından ayrı olarak var olan bir doğa kavramlarını sorgulamaktır. Timothy Morton'un dediği gibi: "karanlık ekoloji özne-nesne ikiliği ile dans eder".

Insomnia 

Yönetmen: Emilia Izquierdo
İngiltere, 2021, 4’15’’, HDD, Renkli
Diyalogsuz

Insomnia: Violent Night (2021): Rüyada uykusuzluk durumunda yaşanan şiddetli uyanık yaşam olaylarını dans ve bedensel hareket yoluyla araştırır. Elle çizilmiş animasyon ve arşiv görüntüleri kullanarak, bizi dans ve kozmik karşılaşmalar yoluyla baskıya karşı savaşan eski güçlerin labirentine götürüyor.

Eyes at the Specter Glass

Yönetmen: Matthew Wade
ABD, 2018, 11’ 30’’, HDD, Renkli
Diyalogsuz 

Işığın gücüne ve gezegenlerin ağırlığına dair uhrevi bir vizyon.

Earthfall  

Yönetmen: Simone Hooymans
Norveç, 2020, 6’ 36’’, HDD, Renkli 
Diyalogsuz 

El yapımı mürekkep çizimlerinden oluşan bu deneysel animasyonda, sanatçı Simone Hooymans krizin dönüştürücü güçlerini araştırıyor. Manzaralar, şehir manzaraları ve soyut şekiller yavaş hareket ederken, yolundaki her şeyi yok etmekle tehdit eden bir çığa dönüşüyor. O zaman yıkım bir gerçektir, ancak moloz ve kaostan yeni bir başlangıca dair bir fikir ortaya çıkar: Bilinmeyen ve tanımsız, ama belki umutlu? Film, mevcut küresel zorlukların sembolik bir keşfi, aynı zamanda bir krizin sizi nasıl dönüştürülebileceğini araştıran içsel bir yolculuk.

Battle 

Yönetmen: Hüseyin Mert Erverdi
Türkiye, 2020, 3’ 06’’, HDD, Renkli
Diyalogsuz 

Kaligrafi ve resmin doğu ve batı duyarlılıklarını bir iç savaş hissi uyandırmak için Zen benzeri dinamik bir görsel diyalog haline getiren Savaş Shodo-Budo ve soyut dışavurumcu bir filmdir. 'Savaş' aynı zamanda Stan Brakhage'in kanserle kendi savaşı sırasında bir film şeridini tükürükle ıslatarak ve emülsiyona izler çizmek için tırnağını kullanarak yaptığı son filmine (Çin Dizisi) bir selam niteliğindedir. 'Savaş', dünyada olmanın günlük mücadelesi ile ilgilidir. Verdiğimiz tüm sessiz ve çok sessiz olmayan savaşlara adanmıştır.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.