Programın genel konsepti “portreler”dir. Hareketli görüntü sanatçıları, şehirlerinin, arkadaşlarının, kişisel ilişkilerinin, kentsel gelişimin, sosyal ve politik kaygıların ve ruhsal tefekkürlerinin portrelerini oluşturmaktadır. Seçilen eserler, çeşitli günlük filmler, estetik hareketli görüntüler ve ses, frame-by-frame animasyon, video performansı ve deneysel belgesellerden oluşuyor.
ALOR SETAR PULSE
Yönetmen: Andrew Stiff
Malezya, 2015, 5', HDD, renkli
Diyalogsuz
Bu video, Alor Setar, Kedah'da elle boyanmış güneşliklerin keşfidir. Yapılandırılmış veya düzenli bir alan veya ortam aracılığıyla sunulan kalıplara ve düzene ve hatta düzensizliğe doğal olarak çekiliriz. Bu nedenle olaylar ve iletişim sırayla gerçekleşmese de dünyayı ardışık olarak görüyoruz. Film, nabız temasını kullanılarak, akşam esintisinde sallanan panjurların hareketi, doğrusal olmayan düzensizliği renk ve bağlamın doğrusal düzenine karşı dengeleyen bir dizi kesme düzenlemeye bölünür.
NIGHT WITHOUT LIGHT
Yönetmen: JSafwan Salleh
Malezya, 2015, 4’, HDD, renkli
Malezyaca Türkçe Altyazılı
Film, gece yarısı Cara keki yapmayı seven işçi sınıfından bir öğrencinin arkadaşları eşliğinde hayatını anlatıyor. Mütevazı evlerinde, bu gençler birbirlerine eşlik ederken eğlence, sıcaklık ve destek sağlarlar. Bu aile ortamında, en azından güneş doğmadan önce, hayatın zorlu gerçekliğini bir süreliğine unutabilirler.
PLAZA RAKYAT
Yönetmen: Ong Sau Kai;
Malezya, 2018, 3’, HDD, renkli
Diyalogsuz
Plaza Rakyat veya People's Plaza, Kuala Lumpur'da karma kullanımlı bir gökdelen kompleksidir. Binanın bir kısmının o zamandan beri bitmemiş durumda kalmasına neden olan mali zorluklar nedeniyle inşaat 1998 yılında durduruldu. Bu film, terk edilmiş sitenin zamanını ve mekanını yok etmek ve yeniden inşa etmek için 12 fotoğraf kullanır.
MUD GAME
Yönetmen: Kok Siew-Wai
Malezya, 2014, 4’, HDD, renkli
Diyalogsuz
Kuala Lumpur, özellikle şehir merkezinde yüksek bir inşaat sahası yoğunluğuna sahiptir. Bu sitelerden birini görmeden 5 km'den fazla araç kullanamazsınız. Bunlar kalkınma ve kaosun bir aradalığında şehir manzarasının bir parçası haline geldiler.
BEAUTY(FOOL) OF DESTRUCTION
Yönetmen: Fadly Sabran
Malezya, 2018, 3’, HDD, renkli
Diyalogsuz
Video, 2018'de Malezya'daki Genel Seçim kampanyasına yanıt olarak yapılmıştır. Medya, bilgi aktarma aracı da, siyasi güçler tarafından manipüle edilen propagandacı bir retorik de olabilir. Bir toplumun zihniyetini ve yapısını inşa etmek veya yok etmek için çok güçlü bir güce sahiptir.
MEMORY AND RITUAL IN FRAME DIFFERENCE
Yönetmen: Jason Bernagozzi
ABD & Malezya, 2012, 8’,, HDD, renkli
Diyalogsuz
Memory and Ritual in Frame Difference, kısmen KLEX ve Multimedya Üniversitesi tarafından desteklenen Malezya'da bir sanatçı rezidansı sırasında üretilmiş bir çalışmadır. Bu çalışma, Malezya, Kuala Lumpur'daki Batu Mağaraları’nda ritüel ve kamusal alan arasındaki karmaşık ilişkiler üzerine bir meditasyondur. Hem dindar Hindular hem de turistler tarafından paylaşılan bir alanda, çerçeve farklılığı, izleyicinin kayıt içindeki eyleme ve değişime odaklanmasını sağlar.
16 X 9 CAPSULE
Yönetmen: Wuttin Chansataboot
Malezya, 2014, 6’, HDD, renkli
Diyalogsuz
16x9 Capsule, Bangkok'un farklı yerlerinde meydana gelen olay ve durumların vinyetlerini gösterir. Sanatçı, sıradan bir günde önemsiz anları ve Tayland'ın siyasi tarihindeki önemli bir olayı yakalamak için kamerayı kullanıyor. Bir Budist söylemi olarak Chansataboot, her şeyin yükseldiğini, ayakta durduğunu ve ardından durmaya devam ettiğini söyler.
(?)’S GAZE
Yönetmen: Chloe YAP Mun-Ee
Malezya, 2016, 5’, HDD, renkli
Diyalogsuz
Bir ilişkide cinsiyet rolleri ve kimliğin etkileri üzerine samimi bir inceleme yaratma girişimi. Erkeklik ve kadınlık, tahakküm ve teslimiyet, nesneleştirme, güven ve sevginin anlamını anlamak için; çift tüm çekincelerini bir kenara bırakmaya çalışır ve birbirlerine karşı gerçekten savunmasız olmalarına izin verir, umarım bu süreçte kameranın varlığını unuturlar. Bu fil, bir film çekme denemesi ve romantik bir ilişkideki sorunları keşfetme testidir.
FASHION
Yönetmen: Loong Wah
Malezya, 2016, 10’, HDD, renkli
Malezyaca Türkçe Altyazılı
Gece, Midnight Express Discotheque'ten bir ev sahibi, gecenin ilerleyen saatlerinde muhteşem bir kabare gösterisinin yapılacağı diskotek arayışını karşılamak üzereydi.
SEMALU
Yönetmen: Jimmy HENDRICKX
Belçika & Malezya, 2013, 18’, HDD, renkli
Diyalogsuz
“Semalu” Malayca'da hassas bitki anlamına gelir. Film, yıllardır modernleşmenin geçiş döneminde olduğu Kuala Lumpur'un bir banliyösü olan Cheras'ın çocuklarının sinematik bir portresidir. Büyüleyici görselleri ve meditatif ritmiyle, çöpler ve şantiyelerle kaplı bu alışılmadık kentsel alanda güzellik ve maneviyat aramaya, şehirli çocuklar için bir oyun alanı ve huzurlu bir yer bulmaya çalışıyor.
Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.
Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)