Yarışma: Essay-3

3xShapes of Home

Yönetmen: Elisabeth Brun
Norveç, 2020, 7’, HDD, Renkli 
İngilizce; Türkçe Altyazılı  

3xShapes of Home, bir deneme filmi, yapısal bir deney ve görsel bir şiirin kesiştiği 7 dakikalık deneysel bir videodur. Bu videoda yapımcı, doğduğu yer olan Norveç'in Kuzey Kutbu'ndaki küçük Strengelvåg köyünü yeniden ziyaret ediyor. İki yıllık bir süre boyunca, kamerasıyla, o yerin, yani dağların, okyanusların ve yapılı çevrelerin mimarilerinin ve topografyalarının, film yapımcısının çocukluk yerine olan bağlılığını ve aynı zamanda düşünme biçimini nasıl şekillendirdiğini araştırıyor. . Öznel olanın ötesinde bir içgörü arayışında olan sanatçı, deneyimini kamera konumu, üst üste bindirme ve algoritma gibi üç dizi film tekniği aracılığıyla gerçekleştirir ve yerle olan ilişkisini kameranın failliğine, algoritmanın failliğine ve nesnenin öznelliğine karşı test eder. balık ve yengeç gibi diğer canlılar. Hareketli görüntünün biçimsel işlemleri aracılığıyla köyünün tasvir ediliş biçimine tepki verirken, sesini şiirsel, analitik, oyuncu ve hissiz hale getirdiğini duyuyoruz.

Choose Your Own Father

Yönetmen: Madyha J. Leghari
Pakistan, 2020, 11’ 31’’, HDD, Renkli 
İngilizce; Türkçe Altyazılı  

Choose Your Own Father, John Latham'ın Zambiya'daki erken tarihine ilişkin kapsamlı arşiv araştırmalarından türetilen, Latham'ın babasının kişisel geçmişlerini anlatan ve bunları yapımcının kendi babasınınkilerle iç içe geçiren bir deneme filmi. John Latham (1921 - 2006), Kuzey Rodezya doğumlu bir İngiliz kavramsal sanatçısıydı. Babası Geoffrey Latham, Bantu Eğitim Kinema Deneyi'nin uygulanmasında etkili olan bir sömürge yöneticisiydi. Bu program kapsamında Doğu ve Orta Afrika'daki İngiliz topraklarında mobil sinemalar aracılığıyla sessiz eğitici filmler üretilip 'yerlilere' gösterildi. Geç sömürge döneminde İngiliz İmparatorluğu'nun yumuşak gücü ve dolaylı yönetimi benimsediğinin sinyalini verdi. Film yapımcısının kendi babası Muhammed Jan Leghari, bir nesil öncesine kadar göçebe olan bir Baloch kabilesinden geliyor. Kendi askeri kariyeri bu gezgin varoluş biçimiyle devam etti.

Watching The Pain of Others 

Yönetmen: Chloé Galibert-Laîné
Fransa, 2019, 31’, HDD, Renkli
Fransızca, İngilizce; İngilizce, Türkçe Altyazılı 

Bu son derece kişisel video günlüğünde, genç bir araştırmacı, Penny Lane'in The Pain of Others filmine duyduğu hayranlığı anlamaya çalışıyor. YouTube'un rahatsız edici dünyasına ve belgesel sinemanın ne olduğuna veya ne olması gerektiğine dair geleneksel kavramlara meydan okuyan çevrimiçi komplolara derinlemesine bir bakış.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Pera Film, Cadılar Bayramı yaklaşırken takipçileri için bir izleme listesi paylaşıyor! Listede, kült filmlerden yakın dönem sinema örneklerine, türler arası gezinen tuhaflıklarla dolu 10 film yer alıyor.

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı.