Yarıyıl Tatili Atölyeleri

23 Ocak - 4 Şubat 2024

Pera Müzesi Öğrenme Programları, Yarıyıl Tatili Atölyeleri kapsamında 23 Ocak - 4 Şubat 2024  arasında, farklı yaşlardaki çocuklar ve öğretmenler için yüz yüze sergi turu ve atölyeler düzenliyor.

Müzenin hem süreli hem koleksiyon sergilerine yönelik hazırlanan atölyelerde, farklı yaş gruplarındaki katılımcılar, rehber eşliğinde gerçekleşen sergi turunun ardından yaratıcı sanat çalışmaları yapıyor. 4-12 yaş arasındaki çocuklara yönelik atölyelerde; ahşap baskı kalıbı, renkli kolaj malzemeleri, bambu çubuk, tuval, kumaş, çömlek kase ve kil gibi farklı malzemelerle çalışılıyor. Yapılan iki ve üç boyutlu tasarımlara; müzede drama ve masal anlatımı, Kintsugi felsefesinden ilham alan onarma sanatı, animasyon ve papier-mâché teknikleri de eşlik ediyor. 13-17 yaş arasındaki gençler ise müzede yaratıcı drama teknikleri eşliğinde sergileri eğlenceli bir şekilde deneyimlemenin yollarını öğreniyor. Öğretmenlere özel gerçekleşen ücretsiz atölyelerde ise müzede drama yöntemleri ve iyileşme pratiklerine odaklanılıyor.

Pera Çocuk atölyelerinin biletleri Biletix’ten temin edilebilir.
PERAkart AİLE’lilere özel %50 indirim uygulanmaktadır.
Müzede Drama: Resimlerin İzini Sürmek atölyesi, “Küçük Sarı Daire”: Ebeveyn-Çocuk Müze Deneyimi ile öğretmenlere özel atölyeler ücretsizdir, rezervasyon gereklidir.

Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

23 Ocak

10.30 Renkli Katmanlar: Şeffaf Tablom

13.30 Kağıt Hamurundan Kase

24 Ocak

10.30 Ahşap Baskı: Tek Motif, Çok Desen!

13.30 Parçadan Bütüne: Kolektif Yaratım

15.30 Çivi Yazısıyla Kil Tablet

25 Ocak

10.30 Panoramadan Düşsel Heykele

13.30 Kintsugi: Kırık Parçaları Dönüştür!

15.30 Müzede Drama: Resimlerin İzini Sürmek

26 Ocak

10.30 Renkli Katmanlar: Şeffaf Tablom

27 Ocak

10.30 Ahşap Baskı: Tek Motif, Çok Desen!

13.30 Evvel Zaman Dışında: Geleceğin Masalı

30 Ocak

10.30 Panoramadan Düşsel Heykele

13.30 Stop-Motion: Konuşan Resimler

1 Şubat

10.30 Manzaranın Hissi: Kent Heykeli Tasarımı

13.30 Fenakistiskop: Döndür Canlansın!

15.30 Kintsugi: Kırık Parçaları Dönüştür!

2 Şubat

10.30 Renkli Katmanlar: Şeffaf Tablom

15.30 Öğretmenlere Özel: Duygusal İlk Yardım

3 Şubat

10.30 Öğretmenlere Özel: Objelerin Müze Yolculuğu

15.30 Küçük Sarı Daire: Ebeveyn-Çocuk Müze Deneyimi

4 Şubat

12.30 Çivi Yazısıyla Kil Tablet

15.00 Kağıt Hamurundan Kase

Renkli Katmanlar: Şeffaf Tablom
4-6 Yaş

Renkli Katmanlar: Şeffaf Tablom

Evvel Zaman Dışında: Geleceğin Masalı
4-6 Yaş

Evvel Zaman Dışında: Geleceğin Masalı

Ahşap Baskı: Tek Motif, Çok Desen!
4-6 Yaş

Ahşap Baskı: Tek Motif, Çok Desen!

Panoramadan Düşsel Heykele
4-6 Yaş

Panoramadan Düşsel Heykele

Stop-Motion: Konuşan Resimler
7-12 Yaş

Stop-Motion: Konuşan Resimler

Çivi Yazısıyla Kil Tablet
7-12 Yaş

Çivi Yazısıyla Kil Tablet

Parçadan Bütüne: Kolektif Yaratım
7-12 Yaş

Parçadan Bütüne: Kolektif Yaratım

Manzaranın Hissi: Kent Heykeli Tasarımı
7-12 Yaş

Manzaranın Hissi: Kent Heykeli Tasarımı

Kintsugi: Kırık Parçaları Dönüştür!
9-12 Yaş

Kintsugi: Kırık Parçaları Dönüştür!

Kağıt Hamurundan Kase
9-12 Yaş

Kağıt Hamurundan Kase

Fenakistiskop: Döndür Canlansın!
9-12 Yaş

Fenakistiskop: Döndür Canlansın!

Küçük Sarı Daire: Ebeveyn-Çocuk Müze Deneyimi
7-12 Yaş

Küçük Sarı Daire: Ebeveyn-Çocuk Müze Deneyimi

Müzede Drama: Resimlerin İzini Sürmek
13-17 Yaş

Müzede Drama: Resimlerin İzini Sürmek

Öğretmenlere Özel: Duygusal İlk Yardım

Öğretmenlere Özel: Duygusal İlk Yardım

Öğretmenlere Özel: Objelerin Müze Yolculuğu

Öğretmenlere Özel: Objelerin Müze Yolculuğu

İlişkili Sergiler

Gelecek Hatıraları

Nesnelerin yardımıyla hatırlananlara odaklanan sergi, güncel yapıtlar aracılığıyla hafıza ile gelecek tahayyülleri arasında kurulan bağları araştırıyor. Hatıra olarak alınan, belli bir yer ve zamanı hatırlatan veya koleksiyonu yapılan nesnelerin kültürel ve sembolik değeri ve anlamı, kişisel yolculuklarla bölgenin hafızasını birbirine örüyor. Geçmişe nostaljik bir bağlılık yerine geleceği nasıl hatırlayacağımız hakkında düşünmeyi öneriyor ve hafızanın gelecek odaklı işlevlerine eğiliyor.

Gelecek Hatıraları
Tam Yerinden

Panoramik resim ve fotoğraflar üzerinden, İstanbul’un temsil tarihini yeni perspektiflerle değerlendirmeyi amaçlayan sergi, “panorama” formunun geçmişini eleştirel bir çerçevede, farklı boyut ve bağlamlarıyla  ele alıyor. Panoramik görüntülerin üretim ve tüketimindeki katmanlı ilişkileri irdelerken görüntülerin farklı izleyici kitleleri arasında dolaşımını, algılanma şekillerini, yüzyıllar içinde yaygınlık kazanmış farklı medyalar arasındaki bağlantıları da sorguluyor.

Tam Yerinden

Mark Požlep

Mark Požlep

Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. Bu kez 1981, Slovenya doğumlu Mark Požlep’in sergideki “Cennetten de Garip” adlı eserini ele alıyoruz. 

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”