Yönetmen: Zeynep Dadak
Türkiye, Almanya, 2020, 84’
Türkçe; İngilizce altyazılı
İstanbul doğumlu Ermeni entelektüel Eremya Çelebi Kömürciyan’ın 1660’larda kaleme aldığı “17. Asırda İstanbul Tarihi” kitabından esinlenen Ah Gözel İstanbul, Kömürciyan’ın rotasını bugünün İstanbul’unda takip ediyor. Kitabın epizodik yapısıyla uyumlu şekilde, büyük ölçüde İstanbul’u saran su yollarını takip ederek kenti dolaşan kamera bizi Sultanahmet’ten Yedikule’ye, Haliç tersanelerinden Pera’nın hayaletlerine, Boğaz’daki yalılardan Adalar’ın ıssız köşelerine götürüyor. İstanbul’un yüzlerce yıllık tarihindeki kesintilere ve devamlılıklara, kentin geçirdiği mimari, coğrafi ve demografik dönüşümlere dikkatimizi çeken bu yolculuğa, kurmaca sahneler, Eremya Çelebi’nin metinleri ve bugünün anlatıcıları eşlik ediyor. Farklı halkların müzikal miraslarından kentin güncel seslerine, gravürden 16 mm’ye pek çok farklı anlatım ögesi filmin tasvir ettiği İstanbul’un katmanlarını oluşturuyor. Böylece bir 17. yüzyıl seyyahının gözünden bugünün İstanbul’una doğru ‘gözel’ bir yolculuğa çıkıyoruz.
Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.
Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)