Miss Holokost Survivor

Yönetmen: Eytan İpeker
Türkiye, Fransa, İsrail, Almanya, 2020, 83’
İbranice, İngilizce, Rusça; Türkçe ve İngilizce altyazılı

“Miss Holokost Survivor” belgeseli, 2011’den bu yana her yıl Hayfa’da Nazi Soykırımından kurtulan kadınlar arasında düzenlenmekte olan bir güzellik yarışmasını konu ediniyor. Seksenine merdiven dayamış yarışmacıların kırmızı halıda yürüyüp kendilerini jüriye beğendirmeye çalıştıkları bu etkinliğin sponsoru İsrail’deki sağcı hükümetin politikalarını destekleyen uluslararası bir kurum. “Miss Holokost Survivor”, toplumsal belleğin nasıl zaman aşımına uğrayıp gösteriye dönüştüğünü irdelemekte. 2016’da bu yarışmaya katılan Sophie Leibowitz’in hikâyesine odaklanan Eytan İpeker, travmatik anılar ile modern siyasi propaganda arasındaki gerilimli ilişkiyi sorguluyor.

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Ah Gözel İstanbul

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Ailem Sahakyan: Samatya Sahakyan Korosu

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Anima

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Araya Korona Girmeseydi…

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Asfaltın Altında Dereler Var!

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Buluşma

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Cemil

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Cemile Sezgin

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Coronameron

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Derik’te Kalanlar

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Diş Ağrısı

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Filistin Mahallesi

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Goca Yörüğün Tohumları

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Gurbet Artık Bir Ev

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Hayalimdeki Sahneler

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Hem Müslüman Hem Feminist

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Heskif

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Home Made

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Hüzün diye travesti ismi var

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

İris

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Kapın Her Çalındıkça

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Köpekçi

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Kusurlu

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Maddenin Halleri

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Mimaroğlu

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Miss Holokost Survivor

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Annemin Saçı

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Nosema

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Olmaz Dediler Oldu

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Patrida

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Santral

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Sepette Diyalog

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Silivri’den Mektuplar

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Sürgünde Bir Yıl

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

The Fraud

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Töz - O hayat bir gün lazım olur sana…

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Uzun Bir Hikaye

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Vegerîna Xizan

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Yeryüzü Ayakları

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Zingal Son Kuşak

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Zor Zamanlar

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Miguel’in Savaşı

14. DOCUMENTARIST İstanbul Belgesel Günleri

Bak Filmleri

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Pera Öğrenme programları kapsamında yayınlanan, Tania Bahar'ın kaleme aldığı ve Marina Rico'nun resimlediği hikâye kitabı Küçük Sarı Daire, çocuklarla yetişkinlerin birlikte keşfedecekleri ve paylaşacakları farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.