Yarışma: Found Footage – I

Ani_av1 (Collage18)  

Yönetmen: Luis Carlos Rodriguez
İspanya, 2019, 6’, HDD, siyah-beyaz 
Diyalogsuz 

Birkaç film aynı anda kesişerek bir ve bin yeni hikaye oluşturur. Asla / her zaman film görmeyeceksiniz ve izlemeyeceksiniz. Görsel-işitsel sanatların hikayeye ihtiyacı yoktur. Anlatı olmak için yapılanları anlatısız hale getirdik. Güzel Sanatlardan alınan teknikle ve görsel-işitsel bir kolaj olarak, kamuya açık filmlerde anlatısal ve ekolojik tüyolar yapıyoruz...

Cells and Glass 

Yönetmen: Hayashi Yuki
Japonya, 2020, 9’, HDD, renkli
Japonca; Türkçe, İngilizce altyazılı

“CiRA'daki araştırmacılarla olan görüşmemden sonra, bir senaryo yazdım ve gelecekte geçen ve günümüz bilimine dayalı bir video parçası ürettim.” - Hayashi Yuki

First Hypnotic Suggestion

Yönetmenler: Brittany Gravely, Kenneth Linehan 
ABD, 2020, 10’, HDD, renkli 
Diyalogsuz 

First Hypnotic Suggestion telepatik aktarımı, hipnoz ve kolektif rüya alanını çağrıştırır. Analog korku filmi kahramanları, hayaletimsi tele-sinematik dalgaları aracılığıyla, paranormal ve uç noktadaki bilimsel deneylere katılarak, algılarının maddi olmayan ve anlaşılmaz genişliklerini kavramaya çalışırlar - aynı anda onların geçici paralel boyutlarının zamansal müdahaleleri ve teknolojik dolayımları tarafından desteklenir ve engellenir.

If the Eye Were an Animal, its Soul Would be the Sight 

Yönetmen: Marc Samper
İspanya, 2021, 8’, HDD, renkli
Diyalogsuz 

If the Eye Were an Animal, its Soul Would be the Sight eski VHS kasetlerinde bulunan görüntülerle günümüz Berlin'inin görüntülerini üst üste bindiren deneysel-esrik bir yolculuktur. Film, küresel kitle iletişim araçları bağlamında görüntüleri nasıl tükettiğimizi ve ekranda görülen bu işlenmiş görüntülerin içselliğimizi nasıl şekillendirdiğini yansıtıyor. Şiddet, savaş, tüketim ve boş zaman, her şeyin seyreltildiği bir süreklilik çözümünde yan yanadır.

New Mexico Deathwish Diatribe

Yönetmen: Georg Koszulinski
ABD, 2020, 12’, HDD, renkli 
Diyalogsuz 

New Mexico'nun çöllerinde bir araya gelen üç anlatıcı, her birinin anlatacak ayrı bir hikayesi var. Anlatıcılardan biri J. Robert Oppenheimer, diğeri uzaydan gelen bir ziyaretçi, diğeri ise benim. Hikayelerimiz, zaman ve uzay boyunca tek bir bilinç akışında birleşiyor.

Tape Letters From the Waiting Room  

Yönetmen: Steven McInerney
İngiltere, 2020, 18’, HDD, renkli 
İngilizce; Türkçe altyazılı 

Ölüm ve yeniden doğuşun evrensel temalarını araştıran varoluşsal bir drama. Tape Letters From the Waiting Room, geçmiş yaşam deneyimlerinde gezinirken film arkeolojisi ve manyetik bellek üzerine bir deneydir. Sıradan olandan metafizik olana doğru değişen film, geçen yüzyıldan günümüze ulaşan 16 mm'lik buluntu görüntülerden oluşuyor. Mark Vernon'un orijinal film müziği, zengin bir yerli teyp kayıtları koleksiyonunu kapsar; sesli harfler, dikte edilen notlar, bulunan sesler ve diğer kayıp sesler.

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panel: Arşivi Yeniden Düşünmek

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Colombian Highlights

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Emerging Artists

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Hambre

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Nomadica

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Portraits - KLEX

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Panorama: Tech-Myth

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 1

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 2

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Program 3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Analog Works

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Animation - II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Between Motion and Stillness

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-3

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Essay-4

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ethnogeographic

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: First Experiments

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Found Footage – I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-I

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Fresh Air-II

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Memory Boom

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Personal Cinema

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: A Machine to Live In

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Özel Gösterim: When Forever Dies

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Eyes/Eyes
Eyes/Eyes

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Ailleurs Partout

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: The Personal Life of a Hole

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: This is China Of A Particular Sort, I Do Not Know

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Vivian Ostrovsky Retrospektifi: Top Ten Designers

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Autumnal Sleeps

3. İstanbul Uluslararası Deneysel Film Festivali

Yarışma: Inside The Outset - Evoking A Space of Passage

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Cumhuriyet Bayramı Kutlu Olsun!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor.